باحضور مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان یزد برگزار شد؛

غبارروبی قبور شهدای زن حادثه هوایی «ایرباس» و مسجد «ملااسماعیل» یزد

آئین غبارروبی و عطرافشانی قبور شهدای زن حادثه هوایی «ایرباس» و بمب گذاری مسجد «ملا اسماعیل» یزد با حضور جمعی از مسئولین استانی، خانواده شهدا و عموم مردم برگزار شد.
کد خبر: ۲۹۸۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱ - 03July 2018

آئین غباروربی قبور شهدای زن حادثه هوایی «ایرباس» و مسجد «ملااسماعیل» برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از یزد، به مناسبت سالروز حمله هوایی آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران و همچنین حادثه بمب‌گذاری مسجد «ملا اسماعیل» یزد، مراسم غبارروبی و عطر افشانی مزار پنج شهیده یزدی برگزار شد.

سرتیپ دوم پاسدار «رضا هدایتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد، در این مراسم اظهار داشت: باید برنامه‌های مخصوص شهدا به‌گونه‌ای شایسته و برای همه شهدا در طول سال برگزار شود.

وی افزود: امسال برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا با همکاری و همراهی فعالین حوزه قلم و نویسندگی کتاب، زندگی‌نامه شهدای زن و پشتیبانان دفاع مقدس استان یزد را به رشته تحریر درآوریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد با اشاره به مظلومیت شهدای هواپیمای مسافربری ایرباس و نیز شهدای حادثه بمب‌گذاری مسجد «ملا اسماعیل» یزد، بیان کرد: آمریکا و مخالفین نظام، همیشه و در همه مراحل انقلاب دست به توطئه زده‌اند، اما مردم ما هوشیار هستند و خود را مدیون خون شهدا می‌دانند.

خاطرنشان می‌شود، شهیده «مریم سلمکی» ۲۱ دی‌ماه سال ۱۳۳۱ در تهران متولد شد، کارمند اداره برق بود که ۱۲ تیرماه سال ۱۳۶۷ در آب‌های آبی خلیج فارس بر اثر اصابت موشک ناو آمریکایی «وینسس» به هواپیمای مسافربری ایرباس ایران به شهادت رسید و همسرش «علی محمد ملک ثابت» نیز به همراه با وی به شهادت رسید.

شهید «فاطمه فریدزند» نیز ۲۹ اسفندماه سال ۱۳۴۲ در یزد متولد شد و ۱۲ تیرماه سال ۱۳۶۷ به همراه ۲ پسر و دخترش در آب‌های آبی خلیج فارس بر اثر اصابت موشک ناو آمریکایی «وینسس» به هواپیمای مسافربری ایرباس ایران به شهادت رسیدند.

همچنین شهیده «عصمت هوشیاری» ۱ دی‌ماه سال ۱۳۱۹ در «کوشک‌نو» متولد شد. وی زنی بسیار وارسته، خاضع، خوش‌خلق و مهربان بود که روز جمعه ۱۲ تیرماه سال ۱۳۶۱ در مسجد «ملا اسماعیل» هنوز مشغول خواندن نماز مستحبی بود که صدای انفجار شنیده شد و مردم هم که برای بیرون رفتن از مسجد تلاش می‌کردند از روی بدن وی که در حال سجده بود رد شدند و وی در محراب و سجده به شهادت رسید.

بر اساس این گزارش، شهیده «ثریا تشکیلی» نیز در ۲۱ بهمن‌ماه سال ۱۳۰۹ در شهرستان «یزد» در خانواده‌ای پایبند به اصول اسلامی و مذهبی متولد شد. ماه رمضان سال ۶۱ هجری شمسی بود که در جریان بمب گذاری در نمازجمعه یزد که به امامت آیت‌الله «محمد صدوقی» برگزار شد به آرزوی دیرینه‌اش یعنی قرب الهی نایل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار