مسئول آموزش سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس:

سه هزار استاد درس دفاع مقدس در کشور وجود دارد

مسئول آموزش سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس گفت: در حال حاضر نزدیک به سه هزار استاد درس دفاع مقدس در سراسر کشور وجود دارد که هزار و 600 نفر مجوز تدریس این درس را دارند.
کد خبر: ۲۹۸۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۴ - 03July 2018

سه هزار استاد درس دفاع مقدس در کشور وجود داردسرهنگ «احمد یارمحمدی» در گفت و گو با دفاع پرس در اراک، با اشاره به بهره مندی از آموزه های دفاع مقدس در متون درسی اظهار داشت: شورای عالی  انقلاب فرهنگی در تیرماه سال 88 مصوبه ای را داشت که بر اساس آن این اختیار به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس داده شد که آموزه های دوران دفاع مقدس رو به محتوای متون مدارس و دانشگاه ها متناسب با رشته تحصیلی وارد کند.

وی افزود: از اواخر سال 86 تاکنون شاهد هستیم که اقدامات خوب و شایسته ای نیز در این حوزه انجام شده است.

مسئول آموزش سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: در حوزه آموزش و پرورش که بسیار وسیع، تاثیرگذار و گسترده است و از تنوع بالای کتب درسی برخوردار است بی شک نمی توان با دو واحد درسی وارد شد.

سرهنگ یارمحمدی با اشاره به ظرفیت بالای آموزش و پرورش و همینطور معلمان گفت: مولفان، کارشناسان و معلمان از سرمایه های اصلی آموزش و پرورش هستند که برای تامین محوای کتب درسی زحمات بسیاری را متحمل می شوند که بنیاد حفظ آثار از این فرصت هدفمند بسیار خوب استفاده کرده و با تکیه بر این توانایی سعی دارد که آموزه های دفاع مقدس را در مطالب درسی بگنجاند.

وی ادامه داد: سالانه بیش از صد میلیون نسخه در داخل و خارج از کشور توزیع می گردد که  شاید نزدیک به ده هزار صفحه در این مجموعه کتابها، مطالبی در حوزه دفاع مقدس و یا مرتبط با حوزه دفاع مقدس جانمایی شده باشد.

مسئول آموزش سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس خاطرنشان کرد: هدف از سفرهای  استانی  و جلسه با همکاران در ادارات کل بنیاد حفظ آثار این است که به عنوان نمونه برخی از این کتابها  را برای آنها ورق زده و آنها را نسبت به انجام این طرح آگاه کنیم.

سرهنگ یارمحمدی با اشاره به طرح استفاده آموزه های دفاع مقدس در متون درسی گفت: مجموعه آموزش و پرورش که قشر زحمتکش و علاقه مند و با انگیزه کشورمان هستند، از این بسته استقبال خواهند کرد چرا که بسته ها با توجه به بومی بودن و تنوع بسیار به فهم بهتر دانش آموز کمک می کند.

وی افزود: بخشی از این بسته ها را ادارات کل در سالهای قبل تولید کردند اما بستر استفاده از آنها فراهم نبوده و یا آگاهی وجود نداشته که با عملیاتی شدن این طرح نهایت بهره برداری را می توان داشت.

مسئول آموزش سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس تصریح کرد: در هر کدام از کارگاه هایی که هر کدام چهار ساعت به طول می انجامد نمونه هایی از کتب ورق زده شده برای هر کدام از همکاران توضیح داده می شود و تا به امروز نزدیک به 300 عنوان کتاب بررسی شده است.

سرهنگ یارمحمدی با اشاره به همکاری و تعامل ادارات کل با آموزش و پرورش گفت: کتب در یک جمعی که مجموعه ای از کارشناسان اداره کل حفظ آثار در هر استان و کارشناسان آموزش و پرورش حضور دارند بازخوانی و اصلاح می شود.

وی ادامه داد: کارگاه های آموزشی برای استانها از 28 خرداد امسال، آغاز شده که استان مرکزی پنجمین استان در این کارگاه آموزشی بود.

مسئول آموزش سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس استان مرکزی خاطر نشان کرد: البرز، آذربایجان شرقی، گلستان، همدان و مرکزی استان هایی بودند که کارگاه توجیهی و آموزشی برای آنها برگزار شده که امید داریم تا مهرماه سال جاری این کارگاه ها پایان یافته و  انشالله از این ظرفیت وسیع، گسترده، تاثیرگذار و بکر، حداکثر استفاده شده و بتوانیم آموزه های دفاع مقدس در این بسته ها را منتقل کنیم.

سرهنگ یار محمدی با اشاره به چشم انداز اجرای این طرح گفت: ما در دوران دفاع مقدس که برهه طلایی این مرز و بوم است تجربیات فراوانی داریم، تجربیاتی که نسلی برای آن هزینه شد و خون های بسیاری در این راه ریخته شد تا این امنیت قابل قبول برای امروز ما به ارمغان آورده شود لذا همگی باید دست در دست هم دهیم که این فرهنگ و تجربه  را به متون درسی کشانده و نسل های بعد را نسبت به آنها آگاه کنیم.

وی افزود: نگاه من به این جریان و کاری که آغاز شده است بسیار مثبت و دنباله دار است و خواهشم از معلمین، کارشناسان آموزش و پرورش، سرگروه های درسی، و همه افرادی که دست اندرکار این موضوع هستند، دست در دست هم بدهند و حمایت کنند که این بسته ها بیاید و در قالب کتابهای درسی برای دانش آموزان به بهترین شکل ممکن تالیف و ارائه شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها