گوشه‌ای از زندگی شهید «قادر بزغش»؛

عدم تمکن مالی باعث شد ترکِ تحصیل کند

شهید «قادر بزغش» دوره ابتدایی را با موفقیت تمام سپری کرد و به سبب عدم تمکن مالی ترک تحصیل نمود و برای امرار معاش خانواده، به شغل کارگری پرداخت.
کد خبر: ۲۹۸۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸ - 04July 2018

شهیدی که به‌خاطر عدم تمکن مالی تحصیلش را رها نمودبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شده و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستاده‌اند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.

شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌ها است. شهادت مُردن تحمیلی نیست، بلکه انتخاب آزادانه، آگاهانه و خلوت عاشق و معشوق است.

در ادامه شرح کوتاهی از زندگی شهید «قادر بزغش» یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را می‌خوانید:

شهید «قادر بزغش» در روستای ذلیلان بخش اشنویه در یک خانواده متدین و مذهبی به دنیا آمد. دوره ابتدایی را با موفقیت تمام سپری کرد و به سبب عدم تمکن مالی ترک تحصیل نمود. برای امرار معاش خانواده، به شغل کارگری پرداخت و با فرا رسیدن دوران سربازی به‌طور داوطلب 2 سال خدمت را با عشق در راه اسلام جانبازی نمود. پس از اتمام دوره مذکور به شهرستان اشنویه مهاجرت نمود و در جهاد سازندگی این شهر به عنوان راننده استخدام شد. پس از چند سال خدمت، به عضویت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد. شهید بزغش داوطلبانه عازم جبهه‌های حاج عمران و آبادان شد؛ سرانجام مورد شناسایی ضدانقلاب قرار گرفت؛ سپس در جلو چشم همسر و فرزندان خود، توسط این خود‌فروختگان (نیروهای ضدانقلاب) به فیض عظیم شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش را در گلزار روستای ذلیلان به خاک سپردند.

انتها‌ی پیام/ 114

نظر شما
پربیننده ها