رئیس دادگستری لرستان:

دیدار با خانواده شهدا گامیست در راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

«جعفر بدری» رئیس دادگستری لرستان گفت: سرکشی و دیدار با خانواده شهدا به نفع همه افراد جامعه است چرا که یادآوری رشادت های آنان گامیست در راه ترویج فرهنگ ایثار و شهات و دنیا و آخرت خودمان را آباد می کنیم.
کد خبر: ۲۹۸۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰ - 04July 2018

دیداربا خانواده شهدا گامیست در راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادتبه گزارش دفاع پرس از خرم آباد، «جعفر بدری» رئیس‌ کل دادگستری لرستان ظهر امروز به‌ همراه جمعی از معاونین، قضات و کارکنان دادگستری لرستان با حضور در منزل شهید زنده «سید نورخدا موسوی» اظهار داشت: شهدا و ایثارگران نعمت‌های بزرگی هستند که انقلاب اسلامی را بیمه کرده و الگوهای مناسبی برای تمامی دوران‌ها هستند.

وی با بیان این ‌که شهدا و ایثارگران حق بزرگی به گردن آحاد مردم دارند، افزود: شهدا و ایثارگران نماد عزت، اقتدار مملکت، آیت و الگوی انسان‌های وارسته و متعالی محسوب می‌شوند و در این خصوص خانواده‌های آنان به‌ عنوان پشتیبان و حامی همیشگی این عزیزان از جایگاه ویژه‌ای در مناسبات اجتماعی برخوردار هستند کما اینکه احترام، حداقل حقی است که باید به آن پایبند باشیم، احترام به شهدا و ایثارگران و خانواده‌های آنان نشان از قدردانی و منزلت ویژه‌ی این بزرگواران است.

رئیس شورای قضایی استان تاکید کرد: تک تک افراد جامعه در قبال جانفشانی‌ها و دلاوری‌های سربازان این مملکت وظایفی دارند که عیادت و دلجویی از جانبازان جان برکف و خانواده‌های معظم شهدا کمترین کاری است که می‌توان در عمل به آن پایبند بود، هرگاه خانواده‌های این قشر از جامعه ببینند که سایر افراد برای آن‌ها احترام قائل هستند و به آن‌ها توجه می‌کنند التیامی خواهد بود بر دردهای آن‌ها و صبر و تحمل این بزرگواران افزایش می‌یابد.

بدری گفت: هرچند روزمرگی و مشغله دنیای امروز آن‌ طور که باید اجازه این‌ کار را نمی‌دهد ولیکن در ایام تعطیلات بهترین فرصت برای عیادت و صله‌ رحم محسوب می‌شود.

رئیس کل دادگستری لرستان اضافه کرد: خانواده معظم شهدا و ایثارگران جزیی از خانواده خود ما هستند و باید با صله‌ رحم و دیدار با آنها، دنیا و آخرت خود را آباد کنیم.

بدری خاطرنشان کرد: همگی ما همیشه و در همه حال در معرض امتحانات گوناگونی هستیم و زمینه‌های امتحانات خداوند وسیع و مستمر است، امتحان قدرشناسی و قدردانی از کسانی ‌که حقی بر گردن ما دارند از جمله امتحانات همیشگی و روزمره ماست، چه خوب است از عزیزانی که برای حفظ خاک، امنیت و ناموس مملکت از همه چیز خود گذشته‌اند به شکل‌های مختلف قدرانی شود.

وی عنوان کرد: حضور در گلزار شهدا و سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و زنده نگه‌ داشتن نام و یاد و راه این سرمایه‌های اجتماعی به نفع همه افراد جامعه است، چرا که با یادآوری رشادت‌های آنان، فرهنگ ایثار، جهاد، شهادت و قدردانی به ‌نحو مطلوب در بطن جامعه ترویج می‌شود.

رئیس کل دادگستری لرستان خاطرنشان کرد: فرهنگ قدردانی تنها مختص کشور ما نیست در سایر کشورها همواره برای سربازان وطن و قهرمانان‌شان احترام و ارزش ویژه‌ای قائل هستند و شایسته است تمامی افراد جامعه به هر نحو ممکن عاملان راه‌شان باشیم.

وی تاکید کرد: مسئولان در این زمینه بیشتر مورد توجه هستند و بیشترین مسئولیت را دارند، همه و همه مسئولند، معلمان و اساتید، دانشجویان، بازاریان و تمامی افراد جامعه به هر نحو می‌توانند مروجان راه قهرمانان کشور باشند.

رئیس شورای قضایی لرستان تاکید کرد: زنان و دختران نیز می‌توانند با رعایت حجاب و عفاف در عمل، پاسدار حرمت خون شهدا و مکتب امام حسین (ع) باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار