امام‌جمعه موقت یزد:

دشمن برای ترویج بی‌حجابی در شهرهای مذهبی برنامه‌ریزی کرده است

امام‌جمعه موقت یزد با اشاره به ضرورت تلاش برای تبیین تلاش دشمن برای ضربه‌زدن به فرهنگ دینی جامعه، گفت: دشمن برای ترویج بی‌حجابی در شهرهای مذهبی برنامه‌ریزی کرده است.
کد خبر: ۲۹۸۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۷ - 06July 2018

دشمن برای ترویج بی‌حجابی در شهرهای مذهبی برنامه‌ریزی کرده استبه گزارش دفاع پرس از یزد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جواد آیت‌اللهی در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر یزد با اشاره به معضلات اقتصادی و گرانی‌های اخیر، اظهار داشت: هرچند بخشی از مشکلات اقتصادی که کشور با آن روبرو است به دلیل تحریم‌ها و جنگ اقتصادی است، اما آن‌طور که مشهود است دلیل بخش قابل‌توجهی از معضلات اقتصادی و مشکلات بازارها به دلیل سوء تدبیرها و کوتاهی‌های مسئولین است.

امام‌جمعه موقت یزد با تأکید بر اینکه حق مردمی که در راه انقلاب و سرافرازی این کشور جان‌عزیزان خود را فدا کرده و همواره در سختی‌ها صبور بودند، این نیست که با سختی و فشار زندگی کنند، یادآور شد: مسئولین باید قدردان چنین مردمی باشند و با تلاشی مضاعف و همتی جهادی برای حل معضلات آن‌ها تلاش کنند.

آیت‌اللهی اضافه کرد: هرچند مردم از رکود و گرانی‌ها ناراحت هستند، اما بی‌عدالتی‌ها و تبعیض‌ها بیشتر مردم جامعه را ناراحت می‌کند.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم عمل جدی به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تکیه به توان و نیروهای داخلی، افزود: اگر مسئولین تمام توان خود را به کار بگیرند و در عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی همدل و همراه باشند و به‌طورجدی به توانایی‌ها داخلی تکیه کنند، عبور از مشکلات و معضلات و حرکت به سمت پیشرفت و آبادانی ممکن و میسر است.

خطیب این هفته نماز جمعه یزد در ادامه با اشاره به اینکه دشمنان و استکبار جهانی نیز درصدد هستند تا به‌واسطه مشکل‌آفرینی برای اقتصاد کشور مردم را ناامید کنند، بر لزوم هوشیاری مسئولین و جامعه در برابر فتنه‌انگیزی‌های بدخواهان تأکید کرد و یادآور شد: مردم ما در طول این سال‌های همواره ثابت کرده‌اند که پشتیبان نظام و کشور هستند و در برابر دشمنان وحدتی بی‌نظیر دارند.

آیت‌اللهی خاطرنشان کرد: امروز نیز مردم با همدلی و بصیرت خود و با پیروی از ولایت، در کنار دولتی که منتخب آن‌ها است؛ مشکلات و معضلات را برطرف کرده و بار دیگر فتنه دشمنان را خنثی خواهند کرد.

امام‌جمعه موقت یزد در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش بودن روز عفاف و حجاب اشاره کرد و بابیان اینکه درآیات متعددی از قرآن کریم و روایت فراوانی از ائمه اطهار علیهم‌السلام بر اهمیت عفاف و حجاب تأکید شده، افزود: در روایات از پاک‌دامنی به‌عنوان بالاترین عبادات یادشده است.

این استاد حوزه علمیه بابیان اینکه مسئله حجاب نیز از مسائل ضروری دین اسلام است، اذعان کرد: متأسفانه امروز شاهد این هستیم که در کشور ما به‌خصوص در شهرهایی مثل دارالعباده یزد، آن‌طور که شایسته است به حجاب و عفاف توجه نمی‌شود.

آیت‌اللهی با تأکید بر اینکه دشمن برای عفت زدایی از مردان وزنان جامعه و سوق دادن آن‌ها به سمت بی‌حیایی و بی‌تفاوتی نسبت به ارزش‌های دینی برنامه‌ریزی کرده است و در این بین برای شهرهای مذهبی همچون یزد برنامه جدی‌تری دارد، اظهار داشت: هم مسئولین دولتی و هم مردم جامعه در این خصوص مسئول هستند و نباید بی‌تفاوت باشند.

خطیب این هفته نماز جمعه یزد بابیان اینکه متأسفانه دولت در قبال مسائل این‌چنینی بی‌تفاوت است و اهمیت چندانی برای این‌ معضلات قائل نیست، متذکر شد: با این وجود مردم جامعه و خانواده‌ها باید نسبت به توطئه‌های دشمنان هوشیار باشند و به فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر توجه بیشتری کنند.

گرامیداشت یاد و خاطره حاج احمد متوسلیان فرمانده جاویدالاثر هشت سال دفاع مقدس و اشاره به رشادت‌ها و ایثارهای رزمندگان اسلام درراه پاسداری از دین الهی و حریم این وطن اسلامی از دیگر مطالب بیان‌شده توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمین آیت‌اللهی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یزد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار