مسئول بسیج جامعه زنان سپاه کربلای مازندران خبر داد؛

اجرای ۲ هزار برنامه به مناسبت هفته «عفاف و حجاب» در مازندران

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه کربلای مازندران گفت: ۲ هزار برنامه در قالب ۱۰۰ عنوان به مناسبت هفته «عفاف و حجاب» در این استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۹۸۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷ - 08July 2018
اجرای 2 هزار برنامه به مناسبت هفته «عفاف و حجاب» در مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از ساری، «ام‌السادات رخشنده» مسئول بسیج جامعه زنان سپاه کربلای مازندران پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته «عفاف و حجاب» در این سازمان برگزار شد، پیشینه نام‌گذاری این مناسبت را مربوط به ۸۲ سال پیش و حمله عمال رضاخان به معترضان کشف حجاب در مسجد گوهرشاد عنوان کرد و اظهار داشت: پس از انقلاب با توجه به دغدغه نظام در تبیین، ترویج و گرامی‌داشت ایام‌الله و ارزش‌های دینی، ۲۱ تیر توسط سازمان بسیج به نام روز «عفاف و حجاب» نام‌گذاری شد.
 
وی با بیان اینکه هفته «عفاف و حجاب» امسال از ۱۹ تیر ماه آغاز و تا ۲۵ تیرماه همزمان با سالروز میلاد حضرت معصومه (س) با شعار «عفاف و حجاب، حافظان حریم خانواده» ادامه خواهد داشت، به ذکر عناوین این هفته پرداخت و گفت: سه‌شنبه 19 تیر ماه اولین روز این هفته با نام «عفاف و حجاب، احترام به خویشتن و حقوق شهروندی» نامگذاری شده است.
 
این مسئول افزود: چهارشنبه 20 تیرماه روز «عفاف و حجاب مظهر وقار و آرامش خانواده»، پنجشنبه 21 تیرماه روز «عفاف و حجاب، اصالت ایرانی، هویت اسلامی»، جمعه 22 تیر ماه روز «عفاف و حجاب، جهاد کبیر، وصیت شهدا»، شنبه 23 تیر ماه روز «عفاف و حجاب، تمدن اسلامی، نیازجهانی»، یکشنبه 24 تیرماه روز «عفاف و حجاب، فریضه الهی، سیره فاطمی» و دوشنبه 25 تیرماه روز «عفاف و حجاب، اهمیت اخلاقی، نشاط اجتماعی» نامگذاری شده است.
 
رخشنده به برگزاری تجمع بزرگ «حافظان حریم خانواده» در روز میلاد حضرت معصومه (س) در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: این گردهمایی بزرگ راس ۱۵ در بوستان ولایت ساری برگزار خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه ۱۰۰ عنوان برنامه به تعداد دو هزار برنامه در سطح همه پایگاه‌ها و نواحی استان پیش‌بینی شده، به ذکر عناوین شاخص این برنامه پرداخت و گفت: برگزاری نشست و کارگاه‌های سبک زندگی اسلامی ایرانی با رویکرد سبک زندگی عفیفانه، برگزاری کرسی آزاداندیشی و تریبون آزاد، اردوهای تربیتی یک روزه به‌منظور تشویق دختران محجبه، نشست صمیمی با دختران جوان با موضوع «حجاب؛ آری»، برگزاری مسابقات ورزشی و بومی و محلی، جشنواره «عروسک با حجاب من» از جمله این برنامه هاست.
 
وی با عنوان اینکه جشنواره «عروسک با حجاب من» به مسئله حجاب در یک فضای شاد و جذاب برای دختران می پردازد، عنوان کرد: انتظار می‌رود که در مدارس به‌صورت جدی به مسئله عفاف و حجاب پرداخته شود، اما این گونه نبوده و دختران ما به اجبار در مدارس چادر و لباس فرم می‌پوشند چراکه شیرینی و جذابیت عفاف و حجاب برای آنها تبیین نشده و  هدف این جشنواره ایجاد یک جو شاد برای کودکان و در کنار آن آموزش مسئله حجاب و عفاف است.
 
این مسئول افزود: تجلیل از دختران محجبه و فعال فرهنگی، ورزشی و قرآنی، برپایی ایستگاه‌های مشاوره، نشست تخصصی و موضوعی برای جوانان و نوجوانان با موضوع «تبیین اهمیت رعایت عفاف و حجاب در سلامت روان من و خانواده و جامعه»، فضاسازی ویژه در سطح شهرستان ها برای شهروندان و مسافران، مسابقات علمی و پژوهشی با موضوع «عفاف و حجاب و پیامد ناشی از بدحجابی» و استفاده از ظرفیت‌های ائمه جماعت و جمعه طی هفته و طول سال برای تبیین مسئله عفاف و حجاب با رویکرد سبک زندگی عفیفانه از دیگر برنامه های این مناسبت در استان است.
 
وی از برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب با رویکرد اقتصاد مقاومتی و ارائه محصولات عفاف و حجاب به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های این هفته یاد کرد و افزود: این نمایشگاه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد، بسیج هنرمندان و بسیج اداری کارگری از 20 تیرماه به مدت یک هفته در سالن فرهنگی هنری اداره کل ارشاد اسلامی برگزار می شود.
 
رخشنده از جمله غرفه‌های این نمایشگاه به غرفه تعویض چادر و «با حجاب زیباتر می‌شوم» اشاره کرد و متذکر شد: هزینه خرید وسایل عفاف و حجاب بیشتر از نوع پوشش دیگر است و تعویض چادر در حمایت از افراد با حجاب است.
 
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه بسیاری از این برنامه‌ها در طول سال استمرار خواهد یافت، گفت: مسئله عفاف و حجاب تنها مختص به یک هفته نیست و در طول سال نیز به آن پرداخته می‌شود چرا که برای انجام کار عمیق و ریشه‌ای به یک هفته نمی‌توان بسنده کرد و تنها ماحصل آن در هفته حجاب ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار