برگزاری مراسم سوگواری سالروز شهادت امام صادق (ع) در تیپ ۸۳ روحانیون رزمی تبلیغی

مراسم سوگواری سالروز شهادت ششمین امام شیعیان و کارگاه مصون سازی فرهنگی در محل حسینیه تیپ ۸۳ روحانیون رزمی تبلیغی امام جعفر صادق (ع) برگزار شد.
کد خبر: ۲۹۸۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۲ - 08July 2018

برگزاری مراسم سوگواری سالروز شهادت امام صادق (ع) در تیپ ۸۳ روحانیون رزمی تبلیغیبه گزارش دفاع پرس از قم، مراسم سوگواری سالگرد شهادت امام جعفر صادق (ع) و کارگاه مصون سازی فرهنگی باحضور مسئولان، کارکنان و سربازان تیپ ۸۳ امام جعفر صادق (ع) در سالن اجتماعات این یگان برگزار شد.

حجت الاسلام «حیدری کاشانی» طی سخنانی در این مراسم با تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: ۳۶ هزار روایت رسیده از امام صادق (ع) که بخشی از این روایات پیرامون مهدویت هستند.

وی با اشاره به آیه آخر سوره آل عمران افزود: عبارت «رابطوا» در این آیه اشاره به برقراری ارتباط بین مومنان در سایه ولایت امام داشته و ناظر به بحث مهدویت می‌باشد؛ همچنین اصبروا به صبر فردی در عرصه طاعت و صبر بر معصیت و مصیبت تفسیر شده و صابروا به صبرجمعی در برابر دشمنان همراه با تقوا اشاره دارد.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه به ضرورت عبرت آموزی از داستان انبیاء در قرآن اشاره کرد و افزود: داستان حضرت موسی (ع) برای امروز ما بسیار درس آموز است؛ مومن آل فرعون خزانه دار فرعون بود، ولی از حق دفاع کرد و خود و همسر و فرزندانش در راه حجت خدا حضرت موسی (ع) به شهادت رسیدند و ساحرانی که ایمان آوردند و آسیه همسر فرعون نیز از دیگر رویش‌هایی بودند که راه حق با ایمان راسخ ایستادند و شهد شهادت نوشیدند.

وی در پایان ریزش‌های بنی اسرائیل را مورد توجه قرار داد و گفت: طواغیت خارجی و داخلی هر دو در برابر حضرت موسی (ع) ایستادند، فرعون طاغوت سیاسی، قارون طاغوت اقتصادی، سامری طاغوت رسانه‌ای و بلعم باعورا طاغوت فرهنگی بنی اسرائیل بودند که با راه حق دشمنی کردند.

حیدری کاشانی تصریح کرد: این طواغیت امروزه نیز در قالب دشمنان خارجی و نفوذی و ساده لوح‌های داخلی در برابر انقلاب اسلامی هستند و باید با بصیرت و صبر و استقامت بر همه آن‌ها پیروز شویم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها