نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان:

قرآن مانعی بزرگ در مقابل تمام توطئه‌های دشمنان است

آیت‌الله «سید محمد شاهچراغی» گفت: بهترین راه مقابله با شبهه‌افکنی و انحرافات دینی و فرهنگی دشمن، ترویج قرآن و تبیین کلام صریح و روشن خداوند است.
کد خبر: ۲۹۹۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹ - 10July 2018

قرآن مانعی بزرگ در مقابل تمام توطئه‌های دشمنان استبه گزارش دفاع پرس از سمنان، آیت‌الله «سید محمد شاهچراغی» نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، در مجمع بزرگ اساتید قرآنی استان، اظهار داشت: «فقر» در فرهنگ دینی، عامل اصلی بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است.

وی با بیان این‌که امروزه دشمنان هجمه‌های متعددی را در حوزه فرهنگ دینی و اعتقادی به این کشور وارد می‌کند، تصریح کرد: جوانان و نوجوانان جامعه هدف اصلی دشمنان در این هجمه‌هاست.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با تأکید بر لزوم ترویج قرآن کریم در بین جوانان و جوامع مردمی استان سمنان، خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی در این بخش رسالت سنگینی بر دوش دارند و باید به این مهم توجه شود.

وی با اشاره به نقش ویژه قرآن به‌ سلامت روان در جامعه افزود: قرآن یک مانع بزرگ در مقابل تمام توطئه‌های دشمنان است و باید نسبت به ترویج آن و تبیین داستان‌ها و روایت‌های قرآنی در قشر جوان اهتمام ویژه‌ای بورزیم.

شاهچراغی با بیان این‌که جهان استکبار درصدد ایجاد انحراف و تغییر سبک درست زندگی اسلامی در جامعه امروزی است، یادآور شد: بهترین راه مقابله با شبهه‌افکنی و انحرافات دینی و فرهنگی دشمن، ترویج قرآن و تبیین کلام صریح و روشن خداوند است.

وی ابراز داشت: روحانیون نقش مؤثری در اشاعه فرهنگ قرآن‌خوانی ایفا می‌کنند که امروز این امر در مساجد کم رنک شده است و باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود، نشست‌های قرآن‌خوانی تقویت شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، قرآن‌آموزی را در دستور کار نهادهای اجرای از جمله سازمان تبلیغات اسلامی برشمرد و گفت: فعالیت‌های قرآنی به هر سبک و شیوه‌ای باید اجرایی شود و اساتید قرآنی باید شیوه‌های نوین و خلاقانه را برای جذب جوانان به این امر به‌کارگیری کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها