بسیج اساتید دانشگاه امیرکبیر:

بازرسی پنهانی از دانشگاه علم‌ و صنعت اهانت مسلم و نقض استقلال و حاکمیت ملی است

بسیج اساتید دانشگاه امیرکبیر ضمن محکومیت قاطع بازرسی و تفتیش آزمایشگاه‌ها و دفاتر اساتید دانشگاه علم و صنعت، این حادثه را اهانت مسلم و نقض استقلال و حاکمیت ملی در محیط دانشگاه و جاسوسی از دانشمندان کشور دانست.
کد خبر: ۲۹۹۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳ - 11July 2018

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، بازرسی پنهانی ماموران آژانس اتمی از دانشگاه علم و صنعت طی بیانیه‌ای اعلام کرد: بسیج اساتید دانشگاه صنعتی امیرکبیر ضمن محکومیت قاطع بازرسی و تفتیش آزمایشگاه‌ها و دفاتر اساتید معزز و مکرم دانشگاه علم و صنعت، این حادثه را اهانت مسلم و نقض استقلال و حاکمیت ملی در محیط دانشگاه و جاسوسی از دانشمندان کشور دانسته و مقامات مسئول، علی الخصوص وزیر علوم را مسئول مستقیم ماجرا دانسته و آنان را ملزم به عذرخواهی از جامعه دانشگاهی و جبران هتک حیثیت واقع شده نسبت به محیط دانشگاه و شفاف سازی در این رابطه می‌داند.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

« بسم الله الرحمن الرحیم
متاسفانه با خبر شدیم که بازرسان آژانس انرژی اتمی اجازه یافته‌اند که در روز تعطیل و به صورت پنهانی اقدام به تفتیش و بازرسی از دفاتر کار اساتید و آزمایشگاه‌های دانشکده برق دانشگاه علم و صنعت ایران نموده و صحنه ای دیگر از فرآیند نقض استقلال و حاکمیت ملی جمهوری اسلامی را رقم زنند.

علی‌رغم ادعای مکرر مسئولین اجرایی کشور در پیروی و تبعیت از منویات رهبری معظم انقلاب، در واقعیت شاهد عملکرد متناقض در تن دادن به خواسته های نامشروع دشمنان قسم خورده انقلاب و نظام به صورت پنهانی هستیم.

دغدغه ای بس عمیق و جدی از عملکرد چند سال اخیر دولتمردان، ذهن بسیاری از دلدادگان و دلبستگان انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی را به خود مشغول کرده و آنان را به دلیل ادامه و استمرار این روند، به شدت نگران نموده است.

رهبر معظم انقلاب امسال را سال حمایت از کالای ایرانی می نامند، اما با کمال تعجب شاهد آنیم که واردات رسمی کالای خارجی افزایش یافته و ارزش پول ملی سقوط می‌کند و هر روز وضعیت اقتصادی کشور با بحران مواجه شده و معیشت مردم دستخوش مدیریت غلط دولتمردان می‌شود.

و اکنون در آخرین پرده از نقض دستورات و منویات رهبری، شاهد آنیم که علیرغم تاکید صریح ایشان مبنی بر ممنوعیت دسترسی بیگانگان به دانشمندان و زیرساخت های علمی کشور، بخصوص در مسائل هسته ای، با بهانه واهی و بصورت پنهانی به عوامل آژانس اجازه داده می شود، تا اقدام به بازرسی از آزمایشگاه های دانشکده برق دانشگاه علم و صنعت، و تفتیش دفاتر اساتید آن دانشکده و حرمت شکنی نسبت به قداست محیط علمی نموده و ضمن جاسوسی از مراکز فناوری و اقتدار آفزین کشور، امنیت علمی و جانی دانشگاهیان را در معرض خطر قرار دهد.

چطور می توان باور کرد و قبول نمود که در شرایطی که حتی نیروی انتظامی برای حفظ امنیت شهروندان و محیط دانشگاه، باید با مجوز خاص به محوطه دانشگاه (چه رسد به اطاق اساتید و آزمایشگاه ها) وارد شود، به عوامل بیگانه و اجنبی براحتی و به بهانه های واهی اجازه ورود به اطاق اساتید (!) و آزمایشگاه های آنان داده می شود؟

با افشای گامی جدید در نقض فرامین رهبری و سرپیچی و تمرد از دستور صریح ایشان، جای آن دارد که پرسیده شود، ادامه این بی کفایتیداخلی و التماس خارجی تا کی ادامه خواهد یافت؟ و نهادهای نظارتی مختلف تا کی قرار است در مقابل اینگونه رفتارهای دولتمردان سکوت نموده و یا حتی لاپوشانی نمایند؟

آیا هنوز هم قرار است ملت در رابطه با توافق مبهم و نامعلوم برجام و ابعاد و ضمایم آن نامحرم دانسته شده و در حسرت توجه دولت به خواسته های آنان و اقتدار در مقابل زیاده خواهی های دولت های مستکبر بمانند؟

بسیج اساتید دانشگاه صنعتی امیرکبیر ضمن محکومیت قاطع بازرسی و تفتیش آزمایشگاه ها و دفاتر اساتید معزز و مکرم دانشگاه علم و صنعت، این حادثه را اهانت مسلم و نقض استقلال و حاکمیت ملی در محیط دانشگاه و جاسوسی از دانشمندان کشوردانسته و مقامات مسئول، علی الخصوص وزیر علوم را مسئول مستقیم ماجرا دانسته و آنان را ملزم به عذرخواهی از جامعه دانشگاهی و جبران هتک حیثیت واقع شده نسبت به محیط دانشگاه و شفاف سازی در این رابطه می داند.

همچنین از وزارت امور خارجه و سایر نهادهای مسئول و مرتبط می خواهد تا نسبت به جبران بی حرمتی و اهانت انجام شده و ارائه تضمین های عملی برای جلوگیری از تکرار آن اقدام کرده و گزارش آن را در اسرع وقت به جامعه دانشگاهی ارائه نمایند.

علاوه بر این از نهادهای مختلف امنیتی و نظارتی،علی الخصوص مجلس شورای اسلامی، می خواهیم تا ضمن پیگیری جدی موضوع و روشن شدن ابعاد مختلف آن، نسبت به برخورد با عوامل و مسببین اصلی وقوع ماجرا اقدام و گزارش آن را به اطلاع عموم ملت و بخصوص جامعه دانشگاهی برسانند.»

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار