سیاستمداران صهیونیست:

حماس ماهیت معادلات میدانی را تعیین می‌کند

سیاستمداران و روزنامه‌نگاران صهیونیست با ابراز خشم خود از توافق آتش‌بس اعلام شده با نوار غزه گفتند که این حماس است که معادلات میدانی منطقه را تعیین می‌کند.
کد خبر: ۲۹۹۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰ - 15July 2018

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، از لحظات اولیه اعلام آتش بس در مرز سرزمین‌های اشغالی و نوار غزه که بعد از میانجیگری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به وجود آمد، واکنش‌های خشمگینانه از سوی سیاستمداران و روزنامه‌نگاران صهیونیست در این خصوص مطرح شد.

نفتالی بنت رهبر حزب افراطی خانه یهودی و وزیر آموزش رژیم صهیونیستی می‌گوید: معادله‌ای که به وجود آمد، این است که دو ماه بعد از آتش‌سوزی ها و سقوط صدها موشک بر سر ساکنان مناطق مرزی با نوار غزه، حماس آتش بس را به ما تحمیل کرد. این یک اشتباه بزرگ است. من دو ماه قبل گفتم که خویشتن داری سبب افزایش تنش می‌شود. ارتش باید با قدرت و دقت ضد حماس وارد عمل شود.

بوعز گولن روزنامه نگار معروف اسرائیلی نیز در این رابطه می‌نویسد: در توضیح اینکه چگونه حماس تصمیم به تعیین زمان آتش بس می‌گیرد، کلماتی وجود ندارد.

موتی بوگیف عضو کمیسیون روابط خارجی و امنیت کنیست (پارلمان) رژیم صهیونیستی در این خصوص معتقد است: آتش بس ممنوع است. چرا که حماس تصور می‌کند که این جنبش است که معادلات امنیتی در نوار غزه را تعیین می‌کند.

آوی گبای رئیس حزب کار در سرزمین‌های اشغالی نیز می گوید که نتانیاهو در برقراری امنیت برای ساکنان اطراف نوار غزه (شهرک نشینان صهیونیست) شکست خورده و هیچ استراتژی در این خصوص ندارد.

الون دیویدی رئیس شورای شهر سدیروت از شهرهای مرزی سرزمین‌های اشغالی نیز با ابراز خشم خود از اعلام آتش بس می‌گوید: این حماس است که مراحل مختلف تنش را مدیریت می‌کند، نه ارتش اسرائیل. این حماس است که تصمیم می‌گیرد چه موقع آتش‌بس انجام شود.

بیزالیل سموتریچ عضو کنیست رژیم صهیونیستی از حزب خانه یهودی در این خصوص می‌گوید: آتش‌بس اشتباه بزرگی بود که بازدارندگی با نوار غزه را از بین می‌برد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و جنبش جهاد اسلامی فلسطین با درخواست مصر برای توقف درگیری با رژیم اشغالگر صهیونیستی در نوار غزه و بازگشت آرامش به این باریکه موافقت کرده است.

طی ساعات گذشته تماس‌های گسترده‌ای از سوی طرف مصری با گروه‌های مقاومت غزه برای بازگشت آرامش به غزه برقرار شد و این جنبش‌ها با درخواست مصر برای توقف درگیری که از ساعت هشت امشب آغاز می‌شود، موافقت کردند. البته به شرطی که رژیم صهیونیستی به توقف حملات خود پایبند باشد.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در پی حملات رژیم صهیونیستی به منطقه "الکتیبه" در غزه، دو نوجوان فلسطینی به شهادت رسیدند. پیش از این اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرده بود که در پی حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، 12 شهروند فلسطینی زخمی شدند که حال دو نفر از آن‌ها وخیم است.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها