مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی خبر داد؛

راه‌اندازی دو مرکز فرهنگی دفاع مقدس در خراسان جنوبی

«محمدرضا فخر» با بیان اینکه در عملیات های مختلف دفاع مقدس، رزمندگان خراسان جنوبی نقش بسیار پر رنگی داشتند، گفت: مجوز تاسیس دو مرکز فرهنگی دفاع مقدس در خراسان جنوبی گرفته شده است.
کد خبر: ۳۰۰۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۱ - 17July 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، «محمدرضا فخر» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی در نشست هم اندیشی موسسات مردم نهاد با اداره کل حفظ آثار خراسان جنوبی اظهار داشت: بانوان نقش مهمی در حضور رزمندگان در جبهه ها داشتند.

وی افزود: بانوان خراسان جنوبی کمک هایی در راستای پشتیبانی جبهه ها بر عهده داشتند و در هزارمین روز جنگ فقط بانوان شهر «قاین» هزار مثقال زعفران کمک کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به اعزام دانشجویان به راهیان نور گفت: کاروان های دانشجویی ۱۵ مرداد ماه به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام می شوند.

فخر درخصوص تدوین دانشنامه دفاع مقدس بیان داشت: این دانشنامه دایرة المعارف دفاع مقدس است که همزمان در کشور نیز کار می شود و مداخل دفاع مقدس در حال جمع آوری است که در نهایت به صورت کتابی در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

راه اندازی دو مرکز فرهنگی دفاع مقدس در خراسان جنوبی

وی با بیان اینکه در عملیات های مختلف دفاع مقدس رزمندگان خراسان جنوبی نقش بسیار پر رنگی داشتند، یادآور شد: مجوز تاسیس دو مرکز فرهنگی دفاع مقدس در خراسان جنوبی گرفته شده است و پیگیر گرفتن ردیف بودجه برای آنها هستیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی تبیین کرد: موزه دفاع مقدس در مرکز استان قرار دارد که برای فضاهای مختلفی از جمله فضای تفریحی، فضای سبز، فضای فرهنگی و غیره در نظر گرفته شده است.

فخر افزود: مرکز دیگری در صحرای طبس و جایی که معجزه شن های روان اتفاق افتاد با ۵۰ درصد پیشرفت راه اندازی شده است که برای آن نیز یک موزه و یک مرکز گردشگری در نظر گرفته ایم.

وی درخصوص یادمان های شهدا بیان داشت: این یادمان ها در وضعیت خاصی قرار دارند، برخی ساخته شده و برخی در حال ساخت هستند که باید در ساخت این یادمان ها توجه داشت که هم معنوی باشند و هم برای حضور خانواده ها دارای فضای تفریحی باشند.

راه اندازی دو مرکز فرهنگی دفاع مقدس در خراسان جنوبی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه شهدا به گردن همه ما حق دارند و همه جایگاه ها و دستگاه ها در این زمینه کمک کنند، گفت: همه باید معارف دفاع مقدس را به نسل آینده منتقل کنیم.

فخر اضافه کرد: فرمایش رهبر ما است که برای خروج از مسائل و مشکلات امروز، باید به وضعیت دفاع مقدس و روحیات خاص آن دوران از قبیل قناعت، ایثار، همدلی و همفکری برگردیم و امروز باید روحیه ها را به روحیات گذشته برگردانیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه روحیه سلحشوری و دفاع از کیان نظام اسلامی کمرنگ شده و تنها راه، برگشتن به مباحث دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امنیتی که الان در آن هستیم به خاطر تلاش ها و زحمات شهدا است، گفت: شهید «یوسفی» که چند روز پیش به شهادت رسیدند برای امنیت ما شهید شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار