یادداشت/

پذیرش قطعنامه 598 تبلور ولایت‌پذیری رزمندگان اسلام بود

رزمندگان اسلام نسبت به تصمیم حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) در پذیرش قطعنامه تمکین کردند و این موضوع تبلور ولایت‌پذیری آنان بود.
کد خبر: ۳۰۰۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵ - 18July 2018

پذیرش قطعنامه 598 تبلور ولایت‌پذیری رزمندگان اسلام بودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، سرهنگ «احمد حسینی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در یادداشتی به مناسبت فرارسیدن سالروز پذیرش قطعنامه 598 چنین نوشت:

27 تیرماه سی‌امین سالروز پذیرش قطعنامه 598 در سال 1367، یادآور یکی از تصمیمات استراتژیک امام خمینی در اواخر عمر پربرکت خود در هدایت و استواری سکان کشتی نظام اسلامی است، تصمیماتی که اگر هر کدام از آنها نبود، آینده نظام با چالش‌های جدی روبرو می‌شد. پذیرش قطعنامه 598 تصمیم مدبرانه حساس، تاریخی و سرنوشت ساز امام عزیز از نقاط عطف در تاریخ پرافتخار ایران اسلامی است که آینده کشور و نظام اسلامی را به بهترین وجه تضمین کرد.

شکل‌گیری روند پایان رسمی جنگ تحمیلی 8 ساله استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی که یکی از نقاط عطف تحولات دهه 60 به شمار می‌رود، بازخوانی و تبیین چرایی و چگونگی جنگ تحمیلی و مقاومت تاریخی و تحسین برانگیز ایران اسلامی در برابر آن از موضوعات ضروری و اجتناب ناپذیر است که باید با دقت و واقع بینی مورد کاوش و تحلیل قرار گیرد.

«دفاع مقدس 8 ساله» ملت سلحشور ایران اسلامی در یک جنگ تمام عیار بین‌المللی که به سرکردگی استکبار جهانی، دولت‌های مدعی حقوق بشر و همراهی کشورهای مرتجع منطقه‌ای برای نابودی انقلاب اسلامی و فروپاشی نظام جمهوری اسلامی و سلطه مجدد بر ملت ایران طراحی شده بود، به رغم اراده و محاسبات شوم و پوچ دشمنان، به نقطه درخشش ایران اسلامی و بسط و نفوذ گفتمان انقلاب اسلامی و توسعه بیداری و مقاومت در منطقه و فراتر از آن در جغرافیای سلطه‌پذیری تبدیل شد.

نظام اسلامی در مقابل خوی استکباری دشمنان قسم خورده، همواره نیازمند تصمیمات سرنوشت ساز است و چنانچه هر تصمیمی از سوی نظام، به هر دلیلی از جمله ضعف بصیرت و یا توطئه و فریبکاری دشمنان نظام، با همراهی بخشی از جامعه مواجه نشود، جامعه دچار ضرر و زیانی جبران ناپذیر خواهد گردید که البته به لطف الهی ملت بزرگوار ایران اسلامی با جانفشانی و ایثارگری خود و همراهی همیشگی با نظام اسلامی، نشان داده‌‌اند بهترین ملتها در جهان هستند.

با پذیرش قطعنامه، ملت بزرگوار ایران و رزمندگان اسلام نسبت به این تصمیم حکیمانه حضرت امام خمینی تمکین کردند و یکبار دیگر فصل الخطاب بودن منویات و رهنمودهای ولایت را که شرط پایداری و نیاز دائمی نظام و ملت ما است و پس از رحلت امام بزرگوار، بارها در دوران زعامت مقام معظم رهبری نیز تکرار شده در نگاه جهانیان به منصه ظهور رساندند.

همچنین پس از پذیرش قطعنامه 598، فراز و نشیب هشت سال دفاع مقدس و دوران تجاوز وحشیانه رژیم بعثی صدام و استکبار جهانی به خاک ایران در ظاهر به پایان رسید و به لحاظ محتوا برخی دیدگاه‌ها و خواسته‌های حداقلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مورد توجه قرار گرفت.

وضعیت امروز منطقه و دسیسه‌های روزافزون و پیچیده دشمنان استکباری و صهیونیستی در نقاط مختلف جهان می طلبد آحاد مردم و مسئولان با نصب العین قرار دادن منویات مقام عظمای ولایت و رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، عوامل و زمینه‌های طمع ورزی دشمنان و تحمیل جنگ 8 ساله آنان علیه ایران اسلامی را مورد بررسی و تعمیق قرار داده و آمال و آرزوهای امروز جبهه بدخواهان انقلاب و نظام اسلامی را باطل سازند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار