استاندار مازندران تأکید کرد؛

لزوم پشتیبانی همه جانبه قضایی برای برخورد با تخلفات در حوزه ساحل

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه پشتیبانی همه جانبه قضایی برای برخورد با تخلفات در حوزه ساحل لازم است، گفت: تشکیل کارگروه مشترک برای حفظ سواحل و دریا ضروری است.
کد خبر: ۳۰۰۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰ - 18July 2018
لزوم پشتیبانی همه جانبه قضایی برای برخورد با تخلفات در حوزه ساحلبه گزارش دفاع پرس از ساری، «محمد اسلامی» استاندار مازندران امروز در کارگروه تخصصی ساحل و جزایر شورای امنیت کشور با تاکید براینکه پشتیبانی همه جانبه قضایی برای برخورد با تخلفات در حوزه ساحل لازم است، اظهار داشت: تشکیل کارگروه مشترک برای حفظ سواحل و دریا ضروری است.
 
وی انجام وظیفه به موقع برای حفظ نوار ساحلی و دریا را امری مهم برشمرد و گفت: فوت فرصت سبب بروز عوارض و بلایا و هزینه های جبران ناپذیری می شود.
 
این مسئول اضافه کرد: همه دستگاه‌های متولی باید با هرگونه فعالیت غیرمجاز در ساحل و دریا به هنگام برخورد کنند و احدی نباید در حوزه دریا فعالیت غیرمجاز داشته باشد و به تساهل و تسامح اعتنایی نداریم.
 
استاندار مازندران با بیان اینکه برخی احکام صادره در حوزه دریا و ساحل اجرا نشده است خواستار تسریع و تعیین تکلیف اجرای این احکام شد و گفت: در استان های شمالی باید به سمت توسعه متوازن حرکت کنیم و از استعداد و ظرفیت سرزمین و جمعیت برای هر برنامه توسعه حمایت کنیم.
 
اسلامی خواستار تعیین و مشخص شدن کاربری ها در حوزه ساحلی شد و تصریح کرد: در پهنه بندی و کاربری اراضی حوزه ساحلی و جنگلی باید نقشه راه و طرح داشته باشیم.
 
وی گفت: امروز طرح های ناحیه، کاربردی و جامع در حوزه ساحل و دریا وجود دارد و تا تهیه پهنه بندی و نقشه راه باید به این طرح‌ها توجه شود.
 
استاندار مازندران، خواستار برنامه‌ریزی و طرح مدون برای اجرای آزادسازی سواحل شد و بیان داشت: استثنائات موجود در سواحل باید مدنظر قرار گیرد و در غیر این صورت هیچ استثنایی وجود ندارد و دولتی ها برای آزادسازی ساحل پیشگام شوند زیرا ساحل متعلق به عموم مردم است.
 
این مسئول خواستار نظارت و پایش مستمر سواحل و دریا از سوی فرمانداران و یگان‌های نظامی و انتظامی برای حراست از دریا و ساحل شد و ابراز داشت: نباید اجازه تصرفات جدید در ساحل را داد.
 
اسلامی اجرای طرح کاداستر در حوزه اراضی ملی و دریا را لازم برشمرد و گفت: طرح کاداستر اراضی ملی و ساحلی غرب مازندران انجام شده و باید این طرح در شرق استان نیز انجام شود.
 
استاندار مازندران درباره اجرای طرح های تفریحی و توریستی دریایی، تشکیل کمیته ویژه برای بررسی طرح های گردشگری را لازم برشمرد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار