معاون سیاسی، امنیتی استاندار لرستان:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت رمز ماندگاری جمهوری اسلامی است‌

معاون سیاسی، امنیتی استاندار لرستان گفت: حفظ روحیه شهادت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین اقشار مختلف یکی از رمزهای ماندگاری جمهوری اسلامی است.
کد خبر: ۳۰۰۷۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۵ - 21July 2018

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت رمز ماندگاری جمهوری اسلامی است‌به گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم‌آباد، «حبیب‌الله خجسته پور» معاون سیاسی، امنیتی استاندار لرستان، عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد شهید لرستان اظهار داشت: هر دستگاهی وظایفی بر عهده دارد که برای تحقق آن‌ها تلاش می‌کند، بنیاد شهید یک‌ نهاد فرهنگی است که در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در نخستین سال‌های انقلاب تشکیل و امروز تحت عنوان بنیاد شهید و امور ایثارگران ایفای نقش می‌کند و جاهایی که کار خدماتی انجام می‌دهد در همه موارد رویکرد فرهنگی دارد.

وی با بیان اینکه بنیاد شهید در قبال خانواده شهدا وظیفه دارد، افزود: ترویج فرهنگ شهادت و ایثارگری و زنده نگه‌داشتن روحیه ایثار و شهادت در بین اقشار مختلف یکی از رمزهای ماندگاری جمهوری اسلامی است که با وجود مشکلات مختلف، حفظ روحیه شهادت است که می‌تواند کمک‌ کننده باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان با بیان اینکه اگر بنیاد شهید بتواند فلسفه ایثار و شهادت را برای اقشار مختلف ترویج دهد در قالب برنامه‌های مختلف می‌تواند کار فرهنگی فرا بخشی انجام دهد، عنوان کرد: کسانی که به‌ عنوان پیش‌ قراولان اهالی ایثار توانستند نام خود را در تاریخ ثبت کنند شهدا هستند و ما در برابر آن‌ها وظیفه‌ داریم که از آثار، وصایا و یادگار آن‌ها حفاظت کنیم و به‌ عنوان میراثی گران‌بها برای انتقال به نسل‌های بعدی تلاش کنیم.

وی با اشاره به خدمت‌رسانی به خانواده جانبازان و ایثارگران بیان کرد: کمبودهایی در این زمینه وجود دارد و خانواده شهدا و ایثارگران جزئی از این جامعه هستند و وقتی مشکلی ایجاد شود بخشی از آن نیز به سراغ آن‌ها نیز می‌آید.

خجسته پور تصریح کرد: با رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری تلاش توانستیم در هر حوزه بخش زیادی از اهداف و وظایف بنیاد شهید را تحقق بخشیم، در بحث ترویج، گرامیداشت و خدمت‌رسانی به خانواده شهدا اقداماتی انجام‌ شده اما قطعاً کافی نیست و باید بیش از گذشته در این راه تلاش کنیم.

وی ضمن تشکر از مدیرکل سابق بنیاد شهید لرستان گفت: انتظار داریم مدیران بدانند مسئولیت در بنیاد شهید فانتزی نیست و هرکسی پرچم را به دست بگیرد باید حمایت کند و همه ما هم باید خدمت کنیم تا مدیر نیز بتواند در این مسئولیت موفق باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها