مدیر دایره تاریخ شفاهی سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس:

لرستان از استان های پیشگام در ثبت و ضبط تاریخ شفاهی دفاع مقدس است

سرهنگ «عبد الله اسماعیلیان» گفت: نقش مؤثر استان لرستان در دوران دفاع مقدس بر هیچ کس پوشیده نیست و این استان در ثبت و ضبط تاریخ شفاهی رزمندگان، از استان های پیشرو است.
کد خبر: ۳۰۱۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳ - 25July 2018

لرستان از استان های پیشگام در ثبت و ضبط تاریخ شفاهی دفاع مقدسسرهنگ «عبدالله اسماعیلیان» مدیر دایره تاریخ شفاهی سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس امروز در گفت و گو با خبرنگار دفاع پرس در خرم آباد اظهار داشت: در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ثبت و ضبط تاریخ شفاهی به عنوان سند تکمیلی دفاع مقدس، کارگاه آموزشی تاریخ شفاهی دفاع مقدس در طی سال گذشته و امسال در ده استان کشور برگزار شد.

وی گفت: سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس، ذیل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به ریاست دکتر علماتی از سال 1393 اقدام به تدوین آئین نامه ثبت و ضبط تاریخ شفاهی دفاع مقدس کرد.

اسماعیلیان با اشاره به نقش رزمندگان لرستانی در عملیات های غرور آفرین دوران دفاع مقدس، افزود: لرستان از جمله استان های پیشرو در ثبت و ضبط تاریخ شفاهی رزمندگان این استان بوده است و تاکنون آثار متعددی را در این زمینه به چاپ رسانده و منتشر کرده است.

مدیر دایره تاریخ شفاهی سازمان و مدارک دفاع مقدس تصریح کرد: این کارگاه آموزشی درطی دو روز، یعنی دوم و سوم مرداد ماه  در سالن پژوهش استانداری لرستان، با حضور سی نفر از پژوهشگران و نخبگان فرهنگی این استان و با هدف ارتقا کمی و کیفی آثار مرتبط با جنگ تحمیلی برگزار شد.

وی گفت: در پایان این دوره آموزشی برای شرکت کنندگان گواهی معتبر پژوهشگری صادر می شود که به نوعی از این مدرک به عنوان یک معرفی نامه در دست این عزیزان می شود یاد کرد تا در مراجعه به نهاد ها و ارگان های مرتبط برای دسترسی به اسناد و مدارک جنگی، دچار مشکل نشوند.

وی یاد آور شد: در آذر ماه سال جاری همزمان با هفته پژوهش، همایش ملی تاریخ شفاهی برگزار می شود و در این راستا کمیته های اجرایی مشخص شده است که از پنجاه کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس رونمایی شود. قابل ذکر است سه جلد از این کتاب ها مرتبط با استان لرستان است.

انتهای پیام/     

نظر شما
پربیننده ها