بیگدلی در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

لزوم پاسخگویی وزیر علوم نسبت به اظهارات معاونش

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سخنان رئیس سازمان سنجش مبنی بر کم‌سوادی فرزندان ایثارگران و لزوم واکنش وزیر علوم در این باره گفت: امروز بیشترین خدمتگزاران در مناطق محروم همین فرزندان جامعه ایثارگری هستند که در لباس پزشک، بهیار، معلم و غیره به مردم خدمت می‌کنند.
کد خبر: ۳۰۱۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۲ - 31July 2018

لزوم پاسخگویی وزیر علوم نسبت به اظهارات معاونش«احمد بیگدلی» عضو کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم شهرستان خدابنده در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با اشاره به رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس در هشت سال جنگ تحمیلی، خدمت به فرزندان ایثارگران، جانبازان و خانواده‌های معزز شهدا را از مهم‌ترین وظایف خطیر دولت، نهادها و دستگاه‌های اجرایی کشور عنوان کرد و اظهار داشت: عده‌ای از نمایندگان مجلس سعی بر این دارند که برای سهمیه کنکور فرزندان ایثارگران محدودیت ایجاد کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: یکسان‌سازی سهمیه فرزندان ایثارگران معقول نیست؛ چراکه فرزندی که پدر خود را در جنگ تحمیلی از دست داده و یا فرزندی که از حضور پدری با 70 درصد جانبازی بهره‌مند است، چطور با فرزندان جانباز زیر 25 درصد برابر است؟

وی تصریح کرد: کسی منکر مجاهدت‌های رزمندگان در جنگ تحمیلی نیست، اما نباید فرزندان جانبازان بالای 70 درصد را در بهره‌مندی از سهمیه دانشگاه‌ها با فرزندان جانبازان زیر 25 درصد برابر دانست.

بیگدلی با اشاره به فرمایش امام راحل (ره) مبنی بر اینکه سهمیه ایثارگران امتیاز نیست، بلکه حق آنها است، گفت: فرزندی که در کودکی از حضو پدر در خانواده بی‌بهره بوده است، باید از کوچکترین حقی که در اختیار اوست، استفاده کند.

این نماینده خانه ملت با انتقاد از سخنرانی ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در صحن علنی مجلس مبنی بر اینکه فرزندان ایثارگران، جانبازان و خانواده‌های شهدا سواد کافی ندارند، گفت: وزیر علوم باید پاسخگوی چنین کلام ناسنجیده‌ای از سوی رئیس سازمان سنجش باشد، امروز بیشترین خدمتگذاران در مناطق محروم همین فرزندان جامعه ایثارگری هستند که در لباس پزشک، بهیار، معلم و غیره به مردم خدمت می‌کنند.

به گزارش دفاع پرس، به موجب ماده 90 برنامه ششم توسعه، سهمیه ورود با پنج درصد، سهمیه اختصاصی برای همسران و فرزندان جانبازان زیر 25 درصد و همسران و فرزندان رزمندگان، با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه به 30 درصد افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار