اعلام حمایت نمایندگان مجلس از برونسپاری سفارتخانه‌های خارجی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از برونسپاری سفارتخانه‌های خارجی به خاطر حفظ شأن و احترام شهروندان ایرانی حمایت کردند.
کد خبر: ۳۰۲۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸ - 31July 2018

اعلام حمایت نمایندگان مجلس از برونسپاری سفارتخانه های خارجیبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی از برونسپاری سفارتخانه‌های خارجی به خاطر حفظ شأن و احترام شهروندان ایرانی حمایت کردند.

عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شهرستان شیروان در ارتباط با سپردن بعضی از امور سفارتخانه‌های خارجی به بخش خصوصی داخلی اظهار داشت: وزارتخارجه برای راحتی مردم باید از برونسپاری سفارتخانه‌های خارجی حمایت کند، چون در این بخش خصوصی مردم به جای امنی مراجعه می‌کنند و از آن جا که این مجموعه کاملا ایرانی هستند به آنها احترام گذاشته می‌شود.

همچنین در گذشته شاهد صف‌های طولانی در سفارتخانه‌ها بودیم ولی در حال حاضر این بخش خصوصی نقطه قوتی است برای کسانی که به سفارتخانه‌ها مراجعه می‌کنند. در این ارتباط، وزارتخارجه باید پیگیر این موضوع باشد که از سفارتخانه‌های دیگر را نیز دعوت به برونسپاری کند، زیرا صف‌های طولانی در شأن مردم کشور نیست.

عزیزی یادآور شد: من اعتقاد دارم که باید بار روانی از دوش مردم بردارند و این موضوع باعث می‌شود که مردم کمی با خیال راحت به کارهای سفرهای خویش بپردازند.

نورمحمد ترابتی‌نژاد نماینده گرگان و آق قلا و سخنگوی کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با سپردن بعضی از امور سفارتخانه‌های خارجی به بخش خصوصی داخلی گفت: ایرانی‌هایی که قرار است به خارج از کشور سفر کنند یا کسانی که قصد داخل شدن به کشور را دارند گزارشان به سفارتخانه‌های خارجی می‌افتد برای گرفتن روادید و غیره ... به عقیده من سپردن بعضی از این کارها به بخش خصوصی داخلی ایجاد این سیستم که بتواند کار مردم را سریع و به بهترین نحو انجام دهد به طوری که مردم از مراجعه به سفارتخانه‌ها و انتظار خسته نشوند، یک امر ضروری است و حتی باید تلاش کنیم که این امور بهینه‌تر شود.

هرسنی نماینده شهربابک و عضو کمیسیون صنایع و معادن درزمینه برونسپاری سفارتخانه های خارجی عنوان کرد: متاسفانه ما بخش خصوصی قابل قبولی در کشور نداریم و این موضوع که یکسری از سفارتخانه ها بعضی از موارد کاری خویش را به چند بخش خصوصی سپرده‌اند کاری نوین و زیبا در خور شأن مردم ایران است.

وی افزود: اگر بتوانیم این نوع کارها را به بخش خصوصی واگذار کنیم خدمات بهتری نیز می توان ارائه داد.

گرمابی نماینده مجلس شورای اسلامی در ارتباط با سپردن بعضی از امور سفارتخانه های خارجی به بخش خصوصی داخلی گفت: در سفارتخانه ها زمانی طولانی برای کار مردم وقت گذاشته می شود و باعث بروز ناراحتی در مردمی می شود که برای خروج از کشور به این سفارتخانه ها مراجعه می کنند.

وی افزود: خیلی خوب است که تلاش می کنند تا مردم با شرایط بهتر و تلاف وقت کمتر و شرایط مناسب تر برای سفرهایشان به این بخش خصوصی مراجعه می کنند و براحتی کارهای ویزا و غیره را انجام دهند که در این بین وزارتخارجه نیز باید تلاش خود را برای بهتر شدن این گونه خدمات به مردم انجام دهد تا راحتی مردم بیش از پیش صورت بگیرد.

نورقلی پور نماینده مجلس شورای اسلامی در این باره بیان داشت: به نظرم رعایت شأنیت مردم در هر جایی لازم و ضروری است.

وی ادامه داد: کاری را که بخش خصوصی ایران در سفارتخانه ها شروع کرده‌اند و مردم در محیطی آرام و بخصوص ایرانی، به کارهای خود جهت خروج از کشور و گرفتن روادید پرداخته کاری است بسیار مثبت که باید از خیلی قبل‌تر این کار انجام می گرفت

وی متذکر شد: من از این ماجرا خوشنودم.

صفاری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی پیرامون موضوع برنسپاری سفارتخانه‌های خارجی تصریح کرد: وزارتخارجه باید برون سپاری های سفارتخانه های خارجی را حمایت کرده به طوری که در حوزه های دیگر سفارتخانه نیز میتوانیم این خدمات را برای بخش خصوصی داشته باشیم.

رسول خضری نماینده سردشت و پیرانشهر و رئیس کمیته بیمه ها و تامین اجتماعی در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با سپردن بعضی از امور سفارتخانه های خارجی به بخش خصوصی داخلی بیان داشت: به نظر من هنگامی که دفتر پیشخوان دولت ایجاد شد، کمک شایانی به مردم بود زیرا این کار باعث راحتی مردم است.

وی افزود: سپردن کارهایی مانند روادید سفارتخانه ها به بخش خصوصی در داخل کشور نیز حرکت بسیار خوبی بوده البته این موضوع دیر انجام شد ولی به هر حال کار مفید و خوبی است. معمولا ما بخش خصوصی را نمی بینیم در صورتی که این بخش بهتر است توسط وزارت خارجه تقویت شده تا بهتر و مفیدتر به کار مردم رسیدگی کند.

طبق بررسی‌ها برونسپاری سفارتخانه های خارجی نشان می دهد که مدتی است تعدادی از سفارتخانه های اروپایی مستقر در تهران، به دلایل مختلف اقدام به واگذاری خدمات تحویل مدارک و سیر مربوط به صدور ویزای توریستی خود می کنند تا این کار با سرعت و روال بهتری انجام شود.

بر این اساس، با توجه به گفت و گوهایی که با مراجعین انجام شد همگی بر این امر تاکید می کردند که روال اخیر که از سوی برخی سفارتخانه ها در حال گسترش است نه تنها به نفع مراجعه کنندگان است بلکه از تشکیل صف های طولانی جلوی درب سفارتخانه ها جلوگیری به عمل آورده و در برنامه ریزی برای حضور جهت دریافت ویزا برای افراد نیز بسیار مفید بوده است.

گفتنی است که اینگونه مراکز صدور ویزا با استانداردهای جهانی مدیریت می شوند. ضمن آنکه کارکنان این مراکز از طریق فراخوان عمومی انتخاب و آموزش داده می شوند. احترام به متقاضی، پاک‌دستی و سرعت حرفه‌ای، شرط اصلی در هر استخدام است.

اکثر کشورهای غربی، عضو شینگن و آسیایی با انتخاب این خدمات ضمن تقلیل هزینه های سفارت های خود و کسب رضایت شهروندان کشور میزبان به صنعت گردشگری خود هم کمک می کنند.

با راه اندازی مراکز صدور ویزا و علی‌رقم تعداد محدود سفارت هایی که تا کنون پذیرش شده‌اند، قریب به یکصد شغل مستقیم و ده‌ها شغل غیرمستقیم به وجود آمده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار