مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان لرستان:

دانش‌نامه دفاع مقدس یک علم برخاسته از ثروت کلان فرهنگی است

«حجت‌الله ناصرپور» با تأکید بر نقش فرهنگی دانش‌نامه دفاع مقدس در جامعه، گفت: دانش‌نامه دفاع مقدس یک علم برخاسته از ثروت کلان فرهنگی است که روح امید و حرکت را در جامعه می‌آفریند.
کد خبر: ۳۰۲۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳ - 05August 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم‌آباد، «حجت‌الله ناصرپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان، ظهر امروز (یک‌شنبه) در جلسه تصویب مداخل دانش‌نامه دفاع مقدس استان که با حضور «سید علی قاضی» مسئول مرکز دانش‌نامه دفاع مقدس، «عبدالرضا خدادادی» مسئول مراکز استانی دانش‌نامه دفاع مقدس و پژوهش‌گران دانش‌نامه برگزار شد، با بیان نقش دانش‌نامه در دوران طلایی هشت سال دفاع مقدس در جامعه، اظهار داشت: دفاع مقدس یک گنج بزرگ و یک تابلوی نقاشی است که مواد آن به مصابیح داده‌های خامی است که آن داده‌های خام باید به معرفت و آن‌چه در حوزه فرهنگی ارزش داشته باشد تبدیل شود.

دانشنامه دفاع مقدس ثبت روزهایی است که خون ریختیم/معرفی هشت سال دفاع مقدس با ادبیات خاص

وی با تاکید بر ارزش‌های حاصل شده از دفاع مقدس، افزود: فرهنگ تولید شده از دفاع مقدس ثروت ملی ما است، این ثروت باید با فناوری‌هایش، به ارزش افزوده تبدیل شود، فناوری‌هایی همچون راهیان نور که منابع و ارزش‌های عظیم دفاع مقدس را می‌تواند به مردم انتقال دهد.

ناصرپور گفت: فناوری فرهنگی دیگری که ارزش‌های طلایی هشت سال دفاع مقدس را بیان می‌کند، مراکز فرهنگی دفاع مقدس است.

وی با بیان این‌که سومین فناوری فرهنگی دانش‌نامه دفاع مقدس است، تصریح کرد: دانش‌نامه دفاع مقدس یک فناوری بسیار تاثیرگذار در جامعه است که می‌تواند ارزش‌های برآمده از هشت سال دفاع مقدس را با ادبیات خاصی به نسل آینده معرفی کند.

دانشنامه دفاع مقدس ثبت روزهایی است که خون ریختیم/معرفی هشت سال دفاع مقدس با ادبیات خاص

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان اظهار داشت: دانش‌نامه دفاع مقدس یک علم برخاسته از ثروت کلان فرهنگی است، این ثروت روح امید و حرکت در جامعه می‌آفریند.

وی با اشاره به آیه «وَذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللَّهِ» افزود: دانش‌نامه یادآور روز‌های خدا است، ثبت تمام روز‌هایی که خون ریختیم، ما وظیفه داریم بر حسب کلام الهی، روز‌های خدایی را همیشه در ذهن و خاطر مردم نگه داریم، تا تاثیر معرفت و ارزش افزوده فرهنگی آن به عنوان ثروتی عظیم در جامعه مشاهده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار