در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر کرمانشاه مطرح شد؛

سوء‌ استفاده برخی مدیران دولتی از بیت‌ المال

در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه سوء‌ استفاده برخی مدیران دولتی از بیت‌المال، کشف خلوتگاه‌های خلاف در قلیان‌ سراها، برخورد قانونی با بدحجابی و... از جمله موضوعاتی بود که مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۳۰۳۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۴ - 07August 2018

سوء‌استفاده برخی مدیران دولتی از بیت‌المالبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان پیش از ظهر امروز به ریاست آیت‌ الله شیخ‌ «مصطفی علما» نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و با حضور «مجتبی بیاتی» جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان و دیگر اعضای این ستاد برگزار شد.

در این نشست، احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در اماکن عمومی مبنای کار ستاد امر به معروف و نهی از منکر قرار گرفت.

جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه در این جلسه به فعالیت آمران به معروف و نهی از منکر در استان اشاره و بیان کرد: امسال بیش از دو هزار گروه آمر به معروف و نهی از منکر در استان فعال می‌شود.

مجتبی بیاتی به فعالیت گروه طلایه‌ داران امر به معروف و نهی از منکر اشاره و بیان کرد: فعالیت فعالان گروه طلایه‌ داران به صورت مستمر شرایط را برای ورود افراد به میدان فراهم می‌کند.

وی سطح و تاثیر تذکر لسانی در استان را خوب ارزیابی کرد و افزود: اگر همگان در این خصوص درست به وظایف خود عمل کنیم، دغدغه‌ها خاصی در این زمینه نخواهیم داشت.

بیاتی از اجرای برنامه‌های مختلفی با محتواهای متنوع در هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر خبر داد و گفت: با حکم دادستانی کمیسیون مبارزه با مفاسد اجتماعی با مظاهر فساد برخورد می‌‌شود.

سوء استفاده از اموال بیت‌المال توسط برخی از مدیران اداره از دیگر موضوعاتی بود که مدیر‌کل بازرسی استان کرمانشاه در این جلسه به آن اشاره کرد.

«محمد جهانیان» اظهار داشت: استفاده از خودروهای دولتی توسط برخی از کارمندان دولتی در اداره‌هایی از سطح استان دیده می‌شود، این تخلف است.

وی از مدیران ادارات استان خواست برای ادای فریضه واجب نماز در نمازخانه‌های اداره حاضر شوند.

جهانیان ادامه داد: برخی از مدیران خود برای خواندن نماز به نمازخانه اداره نمی‌روند در عوض، توقع دارند کارمند برای ادای این فریضه واجب در نمازخانه حاضر شود.

«رامین پهلوانی» رئیس  بازرسی اتاق اصناف کرمانشاه از آغاز اصلاح وضعیت در فروشگاه‌های زنجیره‌ای خبر داد و گفت: برخی از قلیان‌ سراهای استان تبدیل به خلوتگاه‌هایی برای انجام اقدامات خلاف شرع و قانون شده‌ که در این راستا باید با کمک دستگاه قضایی برخورد‌های لازم با متخلفان صورت گیرد.

مشاور عالی استاندار کرمانشاه نیز در ادامه این جلسه از مسؤولانی که نمی‌توانند کاری برای مردم انجام دهند خواست، کنار روند.

جعفر همتی افزود: بسیاری از ارگان‌ها و مسؤولان منتظر اقداماتی از سوی دیگران برای اجرای قانون امر و نهی دینی هستند، این موضوع شایسته کشور اسلامی نیست.

وی تاکید کرد: جلسه‌ای که خروجی نداشته باشد فایده ندارد.

آزادی، مسؤول مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه نیز با انتقاد از همکاری برخی از مدیران‌ کل ارگان‌ها و ادارات این استان، اظهار داشت: 16 ماه پیش نامه‌ای برای تشکیل جلسه‌ای با استاندار قبلی ارسال کردیم، دو استاندار آمدند رفتند، اما هنوز جلسه‌ای برگزار نشده است.

بر این اساس ارائه گزارش از تخلفات در اماکن عمومی، تاکید بر اجرای قانون و ضابطه لازم با هنجارشکنی‌ها در جامعه، برخورد با بدحجابی و مزاحمت‌ها در اماکن عمومی، ادای فریضه واجب نماز در نمازخانه ادارات، تذکر در نبود نمازخانه و یا مکان مشخصی برای نماز در برخی ادارات، از جمله مسائلی بود که در این جلسه توسط اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه بررسی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار