رزمنده دوران دفاع مقدس عنوان کرد؛

شهیدی که به‌خاطر محاسبات دقیقش به «افلاطون» معروف شد

«علی اصغر قنبری» درخصوص شهید «غلامحسین پاکنهاد» گفت: این شهید به خاطر محاسبات دقیق و تجزیه و تحلیل‌هایی که می‌توانست به سرعت انجام دهد، به «افلاطون» معروف شده بود.
کد خبر: ۳۰۳۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳ - 08August 2018

شهیدی که به «افلاطون» معروف شده بودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، «علی اصغر قنبری» رزمنده دوران دفاع مقدس، شب گذشته (سه‌شنبه) در یادواره شهدای دیده‌بانی استان خراسان جنوبی، اظهارداشت: من که با شهدا بودم به خودم نهیب می‌زنم که در حق شهدا کم گذاشتیم و فرصت نشده است تا شهدا را به جامعه معرفی کنیم.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم، گفت: خداوند در قرآن اهمیت شهدا را به ما معرفی کرده است و بسیاری از مفسرین و بزرگان دینی و قرآن معتقدند که شهدا نزد خداوند زنده‌اند و روزی می‌خورند.

رزمنده دوران دفاع مقدس بیان داشت: در حدیثی از پیامبر (ص) در مورد شهدای جنگ «احد» آمده است: «گواهی می‌دهم که شهدا شاهدان من نزد خدا هستند، بیایید آن‌ها را زیارت کنید و بر آنان سلام کنید که سوگند به کسی که جانم در دست اوست هیچکس نیست که بر آنان سلام کند، الا اینکه جواب آنان را بشنود».

قنبری با تأکید بر این‌که یادواره‌های شهدا و مزار شهدا را دست کم نگیرید، افزود: همرزمان شهدا و کسانی که یادواره‌های شهدا را برگزار می‌کنند به این مقام آن‌ها غبطه می‌خورند.

وی متذکر شد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند «امروز زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست»، به‌ویژه که امروز مورد تهدیدات مختلف دشمن هستیم.

رزمنده دوران دفاع مقدس تبیین کرد: بسیاری از افراد امروز در وضعیتی که ما قرار داریم فرهنگ شهادت را مورد هجمه قرار می‌دهند و کسانی این حرف‌ها را می‌زنند که در زمان جنگ دستی بر آتش نداشتند، اما امروز از امتیازات مختلف استفاده می‌کنند.

قنبری با بیان این‌که شهادت اتفاقی نبود و باید هرکس به آن مرحله می‌رسید که خداوند او را انتخاب کند، گفت: شهید «باقری» در مورد شهادت جمله‌ای دارند که من زیاد آن را تکرار می‌کنم، او می‌گوید «کسانی به شهادت می‌رسند که اخلاص داشته باشند و پرکار باشند» و ویژگی جبهه این بود که افراد پُر کار و مؤمن می‌خواست.

رزمنده دوران دفاع مقدس «یقین» را بالاتر از «اخلاص» دانست و اعلام کرد: شهدای ما به حقانیت انقلاب اسلامی و ولایت فقیه یقین داشتند و تا یقین به حقانیت انقلاب نمی‌داشتند، جان خودشان را فدا نمی‌کردند و خودشان را به گلوله‌های دشمن نمی‌سپردند.

وی در خصوص شهید «غلامحسین پاکنهاد» بیان داشت: این شهید به‌خاطر محاسبات دقیق و تجزیه و تحلیل‌هایی که می‌توانست به سرعت انجام دهد، به «افلاطون» معروف شده بود.

رزمنده دوران دفاع مقدس عنوان کرد: سپاه آن زمان در تیپ‌ها و لشکرهایش توپخانه نداشت و کسی تابحال خط مقدم را با توپخانه ۲۳۰ نزده بود، اما این شهید با نبوغ خود توانست گرای دقیق خط مقدم خاکریز دشمن را به دست آورد و به توپخانه ارتش بدهد و آن‌ها نیز توانستند خط مقدم دشمن را منهدم کنند.

رزمنده دوران دفاع مقدس متذکر شد: فرماندهان زمان جنگ وقتی می‌دیدند که دیده‌بانی به نام افلاطون در خط مستقر است خیلی امیدوار می‌شدند.

قنبری بیان داشت: قدر این شهدا را بدانیم که هرچه از این شهدا تعریف کنیم، باز هم مدیون آن‌ها هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار