مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی مطرح کرد؛

نقش مهم خبرگزاری دفاع مقدس در انتقال فرهنگ شهدا به نسل جوان

«ناصر نبی‌زاده» با بیان اینکه امسال مهم‌ترین رویداد فرهنگی استان کنگره دو هزار شهید خراسان جنوبی است، گفت: نقش خبرگزاری دفاع مقدس در این بستر چندین برابر است و برای شناخت ظرفیتی که شهدا برای ما ایجاد کردند و انتقال آن به نسل جوان، مهم است.
کد خبر: ۳۰۳۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۸ - 08August 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، امروز «ناصر نبی زاده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به همراه معاونین این اداره کل برای عرض خداقوت و تبریک به مناسبت فرارسیدن 17 مرداد و روز خبرنگار به جمع خبرنگاران خبرگزاری دفاع مقدس خراسان جنوبی آمدند.

وی با بیان اینکه امسال مهم ترین رویداد فرهنگی استان کنگره دو هزار شهید خراسان جنوبی است، گفت: نقش خبرگزاری دفاع مقدس در این بستر چندین برابر است و برای شناخت ظرفیتی که شهدا برای ما ایجاد کردند و انتقال آن به نسل جوان، مهم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اضافه کرد: برای انتقال درک درست و بینش از آنچه که این شهدای بزرگوار در صحنه های دفاع مقدس و پیروزی انقلاب داشتند، به دنبال معبرگشایی هستیم.

نبی زاده یاداور شد: درک این جانفشانی ها برای افرادی که زمان دفاع مقدس حضور داشتند شاید ساده تر است، اما جوانی که آن سال ها متولد شد و آن دوران را درک نکرده باید بتوانیم با ساختار و شکل و نگاه جدید به تبیین و تحلیل این قضایا بپردازیم.

وی بیان داشت: شاید لازم باشد نشست ها و کرسی هایی برای پیدا کردن شیوه های بازنشر داشته باشیم تا موقعیتی که ما در آن قرار گرفتیم را تبیین کند که آنگاه نقش جانفشانی ها مشخص می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت خبرگزاری دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: خبرگزاری هایی که تخصصی کار می کنند بسیار مهم هستند چون موضوع را مهم و عمیق می بینند و این عمق می تواند کمک کند که ابعاد مختلف موضوعات دیده شود.

نقش خبرگزاری دفاع مقدس برای شناخت ظرفیت شهدا و انتقال به نسل جوان مهم است

خراسان جنوبی جزء استان های سرآمد در بحث اخبار در سطح کشور مطرح است

«محمدرضا فخر» مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه استان خراسان جنوبی در بحث اخبار اگر سرآمد نباشد جزء استان های برجسته در سطح کشور مطرح است، گفت: زمانی نیست که در عرصه های خبری از اخبار خراسان جنوبی خالی باشد و خبرنگاران و جوانان بدون هیچ چشم داشتی و خالصانه فعالیت می کنند.

وی تاکید کرد: باید به هم کمک کنیم که خلائی که در جامعه در بحث اطلاع از رزمندگان ایجاد شده است مرتفع شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی بیان داشت: در دیدار با سردار «کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار کشور داشتیم ایشان جمله ای گفتند که قابل توجه است و این بود که ایشان فرمودند «من فکر می کردم حضرت آقا فرموده اند که بسیاری از مشکلات ما با برگشت به فرهنگ دفاع مقدس حل می شود اما بعد دیدیم که فرمایش آقا این است که تمام مشکلات کشور با بازگشت به فرهنگ دفاع مقدس و آن منش و سبک زندگی قابل حل است».

فخر عنوان کرد: وظیفه ما است که بتوانیم در اینجا این کار را انجام دهیم و در رسانه های مختلف ما را همراهی خواهند کرد که این کار به خوبی انجام شود، مخصوصا امسال که کنگره دو هزار شهید استان را داریم و باید همه در این فضا به دنبال این مباحث باشیم.

نقش خبرگزاری دفاع مقدس برای شناخت ظرفیت شهدا و انتقال به نسل جوان مهم است

فعالیت تنها خبرگزاری تخصصی در حوزه دفاع مقدس

در ابتدای این دیدار «مهدی رحیم آبادی» مدیرخبرگزاری دفاع مقدس خراسان جنوبی با تبریک روز خبرنگار و انتصاب مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: ما به عنوان تنها خبرگزاری رسمی و تخصصی در حوزه دفاع مقدس فعالیت می کنیم.

وی به معرفی بخش های مختلف خبرگزاری دفاع مقدس پرداخت و گفت: سرویس اجتماعی با رویکرد امنیت و رفع دغدغه های مقام معظم رهبری در خصوص آسیب های اجتماعی پیگیری ها را انجام می دهد.

مدیرخبرگزاری دفاع مقدس خراسان جنوبی افزود: موضوع «دفاعی و امنیتی» در خصوص رزمایشات و نیروهای مسلح فعالیت دارد و سرویس «حماسه و دفاع» با هدف نشر ارزش های دفاع مقدس و شهدا فعالیت دارد و اخبار مرتبط با خانواده شهدا و مسائل و مشکلات آنها را آگاهی بخشی کرده و خاسته های آنها را به گوش مسئولین می رساند.

رحیم آبادی تصریح کرد: برنامه ما در سرویس «فرهنگ و هنر» این است که گفتگوهای تخصصی با عوامل فرهنگی و هنری داشته باشیم.

وی درخصوص اخبار حوزه ایثار و شهادت گفت: سعی شده از ظرفیت بنیاد شهید و امور ایثارگران استفاده شود و در سرویس تصویری درخصوص گزارشات تشییع شهدا و ورود شهدا به استان و تولید مستند اقدامات خوبی شده است.

مدیرخبرگزاری دفاع مقدس خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: ارتباط خوب با سایر رسانه های استان اعم از مکتوب و مجازی از دیگر اقدامات است و سعی شده از ظریفت فضای مجازی استفاده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار