استاندار لرستان:

شهادت «محمود صارمی» نشان داد که عرصۀ خبرنگاری عرصۀ جنگ فرهنگی است

«سید موسی خادمی» گفت: شهادت «محمود صارمی» نشان داد که عرصۀ خبرنگاری، عرصۀ جنگ فرهنگی است و امروزه خبرنگاران به عنوان افسران این حوزه بر علیه دشمنان کشور و کسانی که می خواهند به انقلاب ضربه بزنند، صف آرایی می کنند.
کد خبر: ۳۰۳۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶ - 09August 2018

شهادت «محمود صارمی» نشان داد که عرصۀ خبر نگاری، عرصۀ جنگ فرهنگی استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم‌آباد، استاندار لرستان  «سید موسی خادمی» در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه که در مجتمع «شهید آوینی» اداره کل ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد، اظهار داشت: ایجاد امید در جامعه از مهمترین وظایف خبرنگاران است چراکه نا امیدی بزرگترین خطریست که جامعه را تهدید می کند.

وی با بیان اینکه ایستادگی در برابر کسانی که می خواهند به اسلام ناب محمدی (ص) و انقلاب ضربه بزنند، از وظایف خبرنگاران است، گفت: «محمود صارمی» در چنین صحنه ای شهید شد چرا که آن روز سقوط مزار شریف به دست گروه تروریستی طالبان نشانه جهل بود زیرا طالبان مظهر تحجر، جهل  و بی خردی  و شهید صارمی مظهر روشنی بخشی و آگاهی بخشی به انسان هاست.

خادمی با اشاره به اینکه رسالت صارمی ها این است که اسلام واقعی را به دنیا معرفی کنند، افزود: طالبان و داعش مخالفان آگاهی بشر هستند و با ارتکاب به اعمال ضد بشری اسلام را بد نام می کنند و این خبرنگاران هستند که باید مانند شهید صارمی آگاهانه در مقابل جهل و تحجر ایستادگی کنند.

استاندار لرستان  با بیان اینکه استان لرستان یکی از پیشتازان عرصۀ خبرنگاری و مطبوعات است و در این زمینه بیش از صد سال سابقه دارد، خاطر نشان کرد: با شهادت «صارمی»، جوانمردی از خطۀ «لرستان»، شهر فرهیختگان «بروجرد» این روز به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است  و به این وسیله خداوند خواسته است از لرستانی ها قدردانی کند و این ها را  در عرصه خبرنگاری و مطبوعات به رسمیت بشناسد. از طرفی شهادت شهید «صارمی» نشان داد که عرصۀ خبرنگاری، عرصۀ جنگ فرهنگی است و امروزه خبرنگاران به عنوان افسران این حوزه بر علیه دشمنان کشور و کسانی که می خواهند به انقلاب ضربه بزنند، صف آرایی و مقابله می کنند.

خادمی با اشاره به اینکه امروز روز خبرنگار در سطح ملی است، ادامه داد: در لرستان این روز متفاوت است چرا که فرزندی از دیار لرستان آفریننده این حماسه و مناسبت بوده است.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه به طور معمول ارزش هر وسیله ای تابع هدف آن است، ادامه داد: اگر وسیله ای در راه رسیدن به هدف درست استفاده شد، آن وسیله ارزشمند می شود چرا که قرار است به یک هدف ارزشمند برسد و رسانه به نوعی ابزار این هدف مهم است.

وی با اشاره به اینکه  در حوزه رسانه باید اخلاق رعایت شود، گفت: چون انسان در این عرصه حضور دارد، اخلاق در آن معنای زیادی پیدا می کند و اخلاق در کار رسانه ای خیلی مهم است و بدون  توجه به اخلاق رسانه ای نمی شود به هدف عالی رسید که خوشبختانه در استان  لرستان به خوبی رعایت می شود.

خادمی با تاکید بر اینکه امروز و در این شرایط هر کسی که به وحدت و هم افزایی کمک کند می تواند معیار و شاخصی برای حرکت در جهت توسعه باشد، افزود: هر کسی که به سمت ایجاد تفرقه برود، برخلاف جهت توسعه حرکت می کند و حفظ وحدت و همگرایی در بین مردم، مسئولین و همه ی نیروها مؤثر است.

خادمی با تاکید بر اینکه وظیفه ما حمایت از خبرنگاران است، عنوان کرد: خبرنگاران کالای عمومی تولید می کنند، کالای عمومی خیلی مواقع خریدار ندارد و باید از سوی حاکمیت حمایت شود.

وی با اشاره به اینکه ما این حمایت را خواهیم داشت، گفت: ما کمک خواهیم کرد که سابقه و دیرینه خوبی که لرستان در عرصه مطبوعات دارد حفظ شود و ارتقا یابد.

استاندار لرستان با تقدیر از اصحاب قلم و اندیشه دیار لرستان، بیان داشت: ممکن بوده در هر قشر، بخش و جمعیتی کسانی باشند که راه دیگری بروند، به طور حتم آنها حداقل هستند و دچار اشتباه هستند و عمدی نیست و باید آنها را به کمک توسعه استان بیاوریم و به طور حتم توسعه لرستان بدون کمک و حمایت از رسانه ها محقق نخواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار