مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

نهادینه کردن ارزش‌های انقلابی دینی در جامعه از اصول اساسی بنیاد حفظ آثار است

سرهنگ «حجت الله ناصرپور» اظهار داشت: هدف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎‌های دفاع مقدس نهادینه شدن ارزش‌های انقلابی دینی و الگوی ایرانی اسلامی در کشور است.
کد خبر: ۳۰۳۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۸ - 09August 2018

نهادینه کردن ارزشهای انقلابی دینی در جامعه، از اصول اساسی بنیاد است / دشمن به دنبال اشغال ذهن جوانان است نه اشغال سرزمین.به گزارش دفاع پرس از خرم آباد، «سرهنگ حجت اله ناصر پور» ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی دانشنامه دفاع مقدس شهرستان دو رود که در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران اظهار داشت: بنیاد حفظ آثار موجودیتی است که وابستگی جناحی و سیاسی به هیچ جناح سیاسی ندارد اما در عین حال بر همه جناح ها پوشش واقعی دارد.

وی ایمان، پایداری، توجه به اصالت غیبی و تلاش برای آرامش و آسایش جامعه را از شاخص‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برشمرد و افزود : آنچه شهدا را شاخص می‌کند پیشتاز بودن، پیشرو بودن، خستگی ناپذیر بودن، شجاع و مومن و انقلابی بودن است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان به وظایف این بنیاد اشاره کرد و اظهار داشت: این بنیاد در قالب ۷ سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس، سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، سازمان مشارکت زنان در دفاع مقدس، سازمان یادمان ها و موزه ها، معاونت روابط عمومی و سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت وظایف خود را انجام می دهد.

سرهنگ ناصرپور با تاکید بر اینکه بنیاد حفظ آثار بدون وابستگی به هیچ جناح سیاسی کار خود را انجام می دهد، افزود: این بنیاد با توجه به اصول اساسی و اصلی انقلاب اسلامی و پایه های ارزشی نظام مقدس جمهوری اسلامی کار می کند و به سرمایه های انقلابی می پردازد و هدف آن هم ایجاد جامعه ای با توسعه تاب آور و طاقت پذیر است.

وی تصریح کرد: ما باید  دانش دفاع مقدس را که رهبر معظم انقلاب هم از آن به عنوان یک گنج یاد کرده اند، با روزآمدی و با توجه به الگوهای امروزی تعریف کنیم و در اختیار جامعه و مخصوصا جوانان قرار دهیم. 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان اظهار داشت: این بنیاد سرمایه ها و ثروت فرهنگی کشور را در قالب نوشتار، فیلم، شعر، کلیپ و امثال این ها به جوانان انتقال می دهد.

سرهنگ ناصرپور محقق شدن مرجعیت علمی و نوشتاری بنیاد حفظ آثار را در سال ۱۴۰۴ یک نقطه آرمانی دانست و افزود: با تلاش و تفکر و روحیه بسیجی به این نقطه خواهیم رسید.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره ۶۱۳ شهید  شهرستان دورود عنوان کرد: این شهرستان بعد از شهرستان های خرم آباد، بروجرد، پلدختر و کوهدشت پنجمین شهرستان است که ۷ مرتبه هدف بمباران رژیم بعثی عراق قرار گرفت و ۱۰۳ نفر هم در این بمباران ها مجروح شدند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با بیان اینکه لرستان ۶۳۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است اما در مورد نقش این استان که در دفاع مقدس در حقش جفا شده است، افزود : برای تهیه دانشنامه دفاع مقدس که شامل نقش لرستان در دفاع مقدس است باید همه دست در دست هم دهیم و با همکاری و تلاش آن را تهیه کنیم.

سرهنگ ناصر پور ادامه داد:  وظیفه بنیاد، جلوگیری از انحراف سرمایه های دفاع مقدس است و آنچه را مکتوب میشود باید به نسل های بعد انتقال دهیم.

وی گفت: ملت ما در طول ۸ سال دفاع مقدس با امکانات کم اما در اوج عزت و افتخار توانست در مقابل دشمن بایستد و حالا هم بیشتر از گذشته میتوانیم در مقابل دشمن مقاومت کنیم بنابراین برای تهیه دانش نامه باید تلاش بیشتری داشته باشیم. 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس،  با بیان اینکه ۱۰ سال از تاسیس این بنیاد می گذرد و ۸ سال است کار تدوین دانشنامه دفاع مقدس شروع شده است اما فعلا چیزی در قالب نوشته نداریم، افزود: جوانان ما نیاز به الگو دارند و دشمنان هم به دنبال اشغال ذهن جوانان هستند نه اشغال سرزمین،  پس ما باید با جدیت بیشتر و تلاش خستگی ناپذیر دانشنامه دفاع مقدس را تهیه کنیم تا بتوانیم الگوی مناسبی را به جوانان معرفی کنیم و حلقه اتصالی بین نسل ها ایجاد کنیم.

سرهنگ ناصر پور در پایان از تلاش استاندار لرستان و پیشرو بودن دانشگاه ها و مخصوصا دانشگاه لرستان در تدوین دانشنامه دفاع مقدس، تشکر کرد.

گفتنی است فرماندار و مسئولین شهرستان درود قول همکاری با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان را در خصوص تدوین دانشنامه دفاع مقدس این شهرستان دادند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها