ظریف:

تکذیب قرار ملاقات مقامات «ایران و آمریکا» در نیویورک/ «عمان» پیامی از طرف آمریکا نداده است

وزیر امور خارجه نسبت به احتمال دیدار مقام‌های ایران و آمریکا در نیویورک واکنش نشان داد.
کد خبر: ۳۰۳۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵ - 11August 2018

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در گفت‌و‌گویی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است شما در آینده نزدیک با مقام آمریکایی از جمله پمپئو دیدار کنید؟ گفت: خیر؛ دیداری صورت نمی‌گیرد.

وی در خصوص تحلیل برخی رسانه‌ها درباره احتمال دیدار مقام‌های ایرانی و آمریکایی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت:‌خیر. قرار نیست، دیداری صورت بگیرد. ما بار‌ها موضع خود را اعلام کردیم. درباره پیشنهاد اخیر ترامپ نیز موضع رسمی هم از سوی رئیس‌جمهور و هم از سوی ما اعلام شد. آمریکایی‌ها صداقت ندارند. ضمن اینکه آن‌ها درگیر اعتیاد خود هستند، اعتیاد تحریم اجازه نخواهد داد که گفت‌و‌گویی صورت بگیرد.

پیامی از سوی آمریکا با واسطه طرف عمانی نبوده و نیست

وزیر امورخارجه در پاسخ به این سوال که آیا قرار است پیامی از سوی آمریکا با واسطه طرف عمانی داده شود؟، گفت: خیر پیامی نیست و پیامی وجود ندارد.

ظریف در پاسخ به این پرسش که رفت و آمد شما به عمان و همین‌طور سفر احتمالی آقای بن علوی به تهران این احتمال را تقویت کرده است که این کشور نقش واسطه را قرار است بازی کند، تصریح کرد: اساساً ما در سیاست خارجه روابط دو جانبه با همسایگان و دوستانمان داریم. اینطور نیست که برای هدف سومی رفت و آمد با کشوری داشته باشیم.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار