در آستانه سالروز ورود آزادگان به کشور؛

مسابقه کتاب‌خوانی «حکایت عزت» در قم برگزار می‌شود

مسابقه کتاب‌خوانی با عنوان «حکایت عزت» از کتاب «آن بیست و سه نفر»، به‌مناسبت سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی در قم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۰۳۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹ - 12August 2018

مسابقه کتابخوانی «حکایت عزت» از کتاب «آن بیست و سه نفر» در قم برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، پایگاه بسیج «شهید هدایی» واقع در مسجد «چهارمردان» خیابان «انقلاب» قم، در آستانه ۲۶ مردادماه مصادف با بیست و هشتمین سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، مسابقه کتاب‌خوانی با عنوان «حکایت عزت» از کتاب «آن بیست و سه نفر» را برگزار می‌کند.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت کتاب و فرم سوالات مسابقه، به پایگاه و مسجد فوق‌الذکر و یا آدرس hekayatezzat@ در پیام‌رسان‌های «سروش»، «ایتا» و «آی‌گپ» مراجعه کرده و یا با شماره تلفن ۰۹۱۹۹۸۴۲۵۱۵ تماس بگیرند.

مهلت پاسخگویی به سوالات از طریق کتبی یا مجازی، ۲۳ مردادماه است و از نفرات برتر این مسابقه، طی مراسمی که روز پنج‌شنبه ۲۵ مردادماه بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد «چهارمردان» برگزار می‌شود، تجلیل خواهد شد.

خاطرنشان می‌شود، کتاب «آن بیست و سه نفر» روایتی است از ۲۳ رزمنده اسیر نوجوان ایرانی که اکثراً از تیپ «ثارالله» کرمان بودند. این رزمندگان در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۶۱ در مرحله مقدماتی عملیات «بیت‌المقدس» به اسارت دشمن درآمدند.

رژیم بعثی صدام پس از آگاهی از موضوع اسارت نوجوانان ایرانی و برای جبران شکست سنگین خود در «خرمشهر»، سعی می‌کند از این ماجرا سوءاستفاده و به نفع خود بهره‌برداری تبلیغاتی کند که دستور می‌دهد تا آن‌ها را از بقیه اسرا جدا کنند و به کاخ وی بیاورند.

در دیداری که این نوجوانان با «صدام» داشتند، وی به زعم خود تلاش می‌کند تا با آن‌ها احساس همدردی کند و به دختر کوچکش «حلا» می‌گوید که شاخه گل‌هایی را به آن‌ها بدهد و بعد با آن‌ها عکس یادگاری می‌گیرد و می‌گوید که به‌زودی با موافقت کمیته بین‌المللی صلیب سرخ آن‌ها را به ایران برمی‌گرداند.

رژیم بعث پس از این ماجرا فیلم‌ها و عکس‌هایی از آن‌ها منتشر می‌کند و در تیتر روزنامه‌های عراق، جمله معروف صدام را می‌نویسند: «کل اطفال العالم اطفالنا» همه بچه‌های دنیا بچه‌های ما هستند.

این ۲۳ نوجوان رزمنده اعتصاب غذا می‌کنند تا به جمع دیگر اسرای ایرانی بازگردند؛ آن‌ها در نهایت پس از اتفاقات زیادی به خواسته خود می‌رسند و تا روز ۲۶ مردادماه ۱۳۶۹ در اسارت می‌مانند.

کتاب «آن بیست و سه نفر» خاطرات خودنوشت «احمد یوسف‌زاده» یکی از این رزمندگان است که ماه‌های نخست اسارت را روایت می‌کند؛ این کتاب از سوی مقام معظم رهبری تقریظ شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها