حجت الاسلام والمسلمین انصاری:

روحیه ایثار و فداکاری مردم مانع از تهاجم ابرقدرت‌ها به کشور است

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران گفت: اگر امروز ابرقدرت‌ها از ما حساب می‌برند و در سوریه از حضور ایثارگرانه رزمندگان شکست می‌خورند به خاطر روحیه فداکاری و ایثار مردم ما است.
کد خبر: ۳۰۳۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳ - 12August 2018

روحیه ایثار و فداکاری مردم مانع تهاجم ابرقدرت‌ها به کشور استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی انصاری مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران صبح امروز (یکشنبه 21 مردادماه) با جمعی از خبرنگاران حوزه ایثار و شهادت دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در نشست با خبرنگاران ضمن تقدیر از خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار، یاد و خاطره شهدای خبرنگار به خصوص شهید صارمی را گرامی داشت.

انصاری در این نشست با تاکید بر اینکه رسانه ها باید یکی از تکالیف خود را ترویج فرهنگ ایثار بدانند اظهار داشت: اگرچه این کار انجام می شود اما به شکل مطلوب نیست. کسانی که این فرهنگ را تبلیغ و در این حوزه تلاش می کنند ارزشمندترین کار ممکن را انجام می دهند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران تصریح کرد: اگر امروز ابر قدرت‌ها از ما حساب می برند و در سوریه از حضور ایثارگرانه رزمندگان شکست می خورند به خاطر روحیه فداکاری و ایثار مردم ما است.

وی فداکاری و ایثار را مختص به دفاع مقدس ندانست و افزود: دفاع مقدس نقطه اوج ایثار است ولی فداکاری باید در همه زمینه‌ها و شوون زندگی نهادینه شود. برای مثال اگر در اقتصاد، سیاست و اجتماع این فرهنگ ریشه بدواند می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

انصاری بیان کرد: برهه‌های مختلف تاریخ ایران پر از فداکاری، ایثار و گذشت است و همین فرهنگ در بسیاری از موارد باعث پیشرفت می شود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران با اشاره به تاریخچه اطلاع رسانی گفت: تاریخچه اطلاع رسانی به تاریخ حیات انسان باز می‌گردد. بشر در همه ادوار نیاز به اطلاع رسانی داشته است. امروز با پیشرفت تکنولوژی، اطلاع رسانی و انتشار خبر، با همان محتوا اما با بهره مندی از تکنیک‌های جدید با سرعت و گستردگی بیشتر انجام می شود.

وی تصریح کرد: سختی کار خبر امروز در محتوا است. دنیا به دهکده‌ای کوچک تبدیل شده است که همه از یکدیگر اطلاع دارند. امروز اصلی ترین نکته در تهیه خبر توجه به تهیه محتوا است تا اخبار درست منتقل شود.

انصاری از خبرنگاری به عنوان یکی از مشاغل سخت یاد کرد و گفت: هرکس به اندازه فهم و مسوولیت خود باید قدرشناس این شغل باشد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران با اشاره به حوزه فعالیت معاونت ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: هم‌اکنون بیش از 3 هزار ایثارگر، شاغل در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند. بخشی از فعالیت‌های این معاونت خدمت رسانی معنوی و مادی به این ایثارگران است. بخش دیگر فعالیت ها در مجموعه خانه فرهنگ ایثار به عنوان نقطه ارتباط و اتصال بین نهادهای فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار