به دنبال اظهارات گستاخانه کامرون علیه ایران

کمیسیون امنیت ملی مجلس خواستار تعلیق بازگشایی سفارت انگلیس در تهران شد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خواستار تعلیق بازگشایی سفارت انگلیس در تهران به دلیل اظهارات گستاخانه کامرون علیه کشورمان شد.
کد خبر: ۳۰۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷ - 06October 2014

کمیسیون امنیت ملی مجلس خواستار تعلیق بازگشایی سفارت انگلیس در تهران شد

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به اظهارات گستاخانه "کامرون" نخست وزیر انگلیس علیه ایران به خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، گفت: کامرون نخست وزیر انگلیس همان سخنانی را مطرح کرد که تنها از روباه پیر بر می آید. وی با این اظهارات سابقه جنایتها، خیانتها، دخالتها و توطئه های علیه کشور ایران را در مجمع عمومی سازمان ملل بار دیگر به نمایش گذاشت.

وی در ادامه افزود: وقتی تاریخ 300 سال اخیر کشورمان را بازخوانی می کنیم از انگلیس جز خیانت و جنایت علیه کشورمان چیز دیگر را بدست نخواهیم آورد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست  خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که اظهارات "کامرون" در مجمع عمومی سازمان ملل در آن بخش که به مسائل داخلی ایران مربوط می شد، اظهاراتی مداخله گرایانه در امور داخلی کشورمان بود، گفت:انگلیس در جایگاهی قرار ندارند که بخواهند برای ما تعیین تکلیف کنند.

نماینده مردم ورامین در خانه ملت با اشاره به این که ایران در بین نظام های دنیا از دموکرات ترین نظام ها شناخته می شود، اظهار داشت: اگر "کامرون" صادق است، بهتر است برود و روابط خود را با مردم کشورش درست کند و ما حاضر هستیم در یک مسابقه فراخوان مردم کشورمان با انگلستان وارد میدان شویم و ما ملت خود را فراخوان می کنیم تا در صحنه حضور یابند و آنها نیز مردم خود را در یک فراخوان عمومی دعوت کنند تا دنیا مشاهده کند که کدام کشور، ملتش با آن هم سو است.

نقوی حسینی سخنان "کامرون" در مجمع عمومی سازمان ملل در خصوص مسائل هسته ای ایران غیر مسوولانه دانست و گفت: کامرون در آن بخش از صحبت های خود که در مورد حمایت ایران از تروریسم حرف زد، کاملا اظهارات احمقانهای را مطرح کرد، چرا که همه دنیا می داند که ایران قربانی تروریسم است و از صادق ترین کشورها در مبارزه با تروریسم است.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با تأکید براین مطلب که انگلستان و آمریکا تولید و حمایت کننده تروریسم هستند، بیان کرد: این چه دنیا کثیفی است که آمریکا و انگلیس از یک طرف ادعای مقابله با تروریسم در عراق را می کنند و از سوی دیگر برای حمایت از همین تروریسم در سوریه عقاید خود را بر دیگر کشورها تحمیل می کنند.

نقوی حسینی بیان کرد: ما این اظهارات کامرون را مداخله گرایانه، غیر مسئولانه و احمقانه می دانیم.

وی با بیان این مطلب که از دیپلماسی کشور خود انتقاد داریم، گفت: وقتی که ما می دانیم این چنین آدم چه مواضعی دارد، برای چه باید ملاقات وی با رئیس جمهور کشورمان را فراهم کنیم تا بعد از دوساعت از ملاقات با روحانی اینگونه به ملت ایران توهین کند.

نقوی در ادامه به فنون دیپلماسی اشاره کرد و افزود: فنون دیپلماسی این است که ما باید قبل از ملاقات با هر کشوری که می خواهیم با آن وارد مذاکره شویم مواضع مسئولان و مقامات آن کشور را پیش بینی و مواضع و دیدگاه و مسائلی را که میخواهد بیان کند را شناسایی کنیم و بعد با افتخار بیان کنیم که در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با فلان کشور وارد مذاکره شدهایم.

نماینده مردم ورامین در مجلس یادآور شد: معمولا بعد از هر دور از مذاکرات و نشست های بین المللی مهمی مثل سفر نیویورک، وزیر امور خارجه در کمیسیون حضور مییابد و در خصوص نشست ها، جلسات و دستاوردهای سیاسی و اقتصادی کشور گزارشی را به اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارائه می کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با بیان این مطلب که اعضای کمیسیون با حضور وزیر امور خارجه در کمیسیون اعتراض خود را نسبت به این رفتار وقیحانه کامرون اعلام خواهند کرد، اظهار داشت: ما انتظار داریم تا دستگاه دیپلماسی پاسخ دندان شکن و در طراز مواضع رئیس جمهور به کامرون بدهد چرا که رئیس جمهور در نشست ها مواضع محکمی در قبال ملت و نظام جمهوری اسلامی در مذاکرات با کشورها گرفته است.

نقوی حسینی در پایان تعلیق بازگشایی سفارت انگلستان را حداقل مقابله ای دانست که دستگاه دیپلماسی می تواند در قبال اظهارات کامرون بگیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار