دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

هویت امت اسلامی در گرو وحدت است

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: بر اساس منابع دینی ما هویت امت اسلامی و امت حضرت محمد (ص) در گرو وحدت است.
کد خبر: ۳۰۴۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶ - 14August 2018

هویت امت اسلامی در گرو وحدت استبه گزارش دفاع پرس از کردستان، آیت الله «محسن اراکی» امروز سه شنبه در اولین همایش تقریب مذاهب اسلامی که در مرکز بزرگ اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: وحدت جامعه اسلامی نه یک تاکتیک و نه حتی یک استراتژی است بلکه بر اساس منابع دینی ما، هویت امت اسلامی و امت حضرت محمد (ص) در گرو وحدت است.

وی افزود: اگر جامعه اسلامی دچار پراکندگی شد اولین نشانه این است که از رحمت الهی دور شده و عذاب الهی دامن گیر این امت می شود.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد: امتی که دچار پراکندگی، تفرقه و ستیز شوند نشانه این است که از رحمت الهی دور شده و دچار ستیز درونی می شوند.

وی ادامه داد: جامعه بشر همواره دچار اختلاف است مگر اینکه دچار رحمت الهی شود چون آنچه امت را یکی می‌کند رحمت الهی است.

آیت الله اراکی با اشاره به اینکه دو نوع رحمت داریم، تصریح کرد: یک نوع رحمت گسترده و عامه است که بدون استحقاق و بدون طلب موجودات نازل می‌شود.

وی افزود: این نوع رحمت شامل همه موجودات، چه مسلمان و چه کافر و حتی ابلیس می‌شود که این نوع رحمت منشا وحدت جوامع نیست.

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب جهانی بیان کرد: رحمت دیگر، رحمت خاصه و مربوط به اهل ایمان و رحمت هادیه است.

وی گفت: این نوع رحمت، خاص مومنین است و اگر شامل کسی شد او را رها نمی کند و نور و هدایتی بوده که همیشه همراه اوست.

آیت الله اراکی ادامه داد: رحمت خاصه، انسان ساز است که از دل آن جامعه ایمانی بیرون می‌آید و جامعه باتقوا، پاک و مطهر هم از دل این رحمت بیرون می‌آید.

وی بیان داشت: این رحمت، بشر را بالا می‌برد و جامعه بشری را رشد می دهد و به مرتبه سلام، رضوان و مقام خلافت الهی راستین می‌رساند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه در نوع دوم رحمت در جامعه اثری از جنگ و ستیز نیست، تصریح کرد: رحمت مکتوبه و خاصه، مخصوص امت پیامبر(ص) است که با پیروی از نبی اکرم حاصل می‌شود.

وی اضافه کرد: افراد در این رحمت حتی با بصیرت به اشیا می نگرند و تبلیغات و کید دشمن آنها را منحرف نمی‌کند و پیچ و خم توطئه‌های دشمن را درک می کنند.

آیت الله اراکی با تاکید بر اینکه ما پشت پرده سخن به ظاهر شیرین دشمن را می‌بینیم، خاطر نشان کرد: اگر جامعه‌ای محبوب خدا شد و رحمت خاصه الهی را شامل حال خود کرد دچار انحراف نخواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها