معاون هنری اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان خبر داد؛

راهیابی ۳ اثر از گیلان به مرحله نهایی دومین جشنواره ملی «فانوس»

«اسماعیل محمد‌پور» گفت: بر اساس اعلام نتایج اولیه از سوی هیأت داوران دومین جشنواره ملی «فانوس»، سه اثر از ۵۳ آثار ارسالی هنرمندان استان گیلان، به مرحله نهایی این جشنواره راه پیدا کرده است.
کد خبر: ۳۰۴۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹ - 15August 2018

سه اثر از گیلان  به مرحله نهایی فانوس راه پیدا کرد«اسماعیل محمدپور» معاون هنری و ادبیات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در رشت، با اشاره به نتایج اولیه اعلام شده هیأت داوران دومین جشنواره ملی «فانوس»، اظهار داشت: ۵۳ اثر از استان گیلان در حوزه‌های «فیلم کوتاه»، «نمایش صحنه‌ای و خیابانی»، «نقاشی»، «خوشنویسی» و «هنر‌های تجسمی» به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی افزود: در بخش «نمایش صحنه‌ای و خیابانی»، نمایش «پانتومیم» به کارگردانی «امیر رجب‌پور» و نمایش «هفت پله تا خورشید» به کارگردانی «آرزو علی‌پور» و در بخش «فیلم کوتاه» نیز «همه آن سال‌ها» به کارگردانی «بهزاد رسول‌زاده» از استان گیلان به مرحله نهایی دومین جشنواره «فانوس» راه پیدا کرده‌اند.

محمدپور خاطرنشان کرد: اولین جشنواره ملی «فانوس» سال گذشته در استان «مازندران» برگزار و نمایش خیابانی «بساط حنجره» به کارگردانی «امیر رجب‌پور» از گیلان حائز رتبه دوم شده بود.

وی با اشاره به زمان و مکان برگزاری اختتامیه دومین جشنواره ملی «فانوس»، گفت: هنوز تصمیم قطعی در این‌باره گرفته نشده است، اما به نظر می‌رسد که اختتامیه این جشنواره در شهریور‌ماه برگزار شود.

معاون هنری و ادبیات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان به تفاوت اولین جشنواره ملی «فانوس» و دومین دوره این جشنواره اشاره کرد و گفت: سال گذشته تنها تولیدات هنری ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌ها به دبیرخانه ارسال و داوری نیز از بین این تولیدات انجام می‌شد، اما امسال از همه هنرمندانی که حتی آثارشان مورد حمایت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نبوده است نیز خواسته شد تا در این جشنواره شرکت کنند.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را گفتمان‌سازی هنر دفاع مقدس مبتنی بر فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) دانست و گفت: بازشناسایی آثار تولیدی استان‌ها در بخش‌های جشنواره از یک سو، و تشویق و ترغیب استان‌ها در جهت تولید آثار برتر با موضوعات استانی و الگوی بومی هنر دفاع مقدس و تولیدات حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از سوی دیگر، ایجاد انگیزه و حمایت از هنرمندان و فرهیختگان حوزه‌های هنری استان‌ها را در پی داشته که ایجاد یک بانک آثار فاخر هنرمندان نیز یکی از دستاورد‌های آن است و در بسیاری از این موارد تاکنون به این اهداف رسیده‌ایم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار