مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کردستان:

آزادگان، پرچم‌داران استقامت و مبلغان فرهنگ و تاریخ مقاومت هستند

سردار «مراد حسنی» گفت: آزادگان ذخیره راهبردی و پرچم‌داران صبر و استقامت زینبی و مبلغان فرهنگ و تاریخ مقاومت و دفاع مقدس ملت ایران در مقطع تاریخی حساس معاصر هستند.
کد خبر: ۳۰۴۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷ - 16August 2018

آزادگان، پرچمداران صبر و استقامت و مبلغان فرهنگ و تاریخ مقاومت هستندسردار «مراد حسنی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در سنندج، با اشاره به ۲۶ مردادماه مصادف با سالروز ورود آزادگان به کشور، اظهار داشت: ۲۶ مردادماه روزی به یاد ماندنی برای مردم مسلمان و شجاع ایران در تاریخ ایران اسلامی است.

وی افزود: ایثارگران و آزادگان نقش بزرگی در معرفی فرهنگ دفاع مقدس و ایثار در جامعه اسلامی بر عهده دارند و باید قدردان زحمات آن‌ها باشیم.

سردار حسنی ادامه داد: ایثارگران در طول مدت اسارت خود، رنج‌های بسیاری را متحمل شدند تا فرهنگ ناب اسلامی و انقلابی خود را حفظ کنند.

وی اظهار داشت: امروز ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که مملو از عطر ایثار، حماسه و جهاد و آرمان‌های بلند الهی و انسانی است و شهادت همواره پیوندی عمیق با فرهنگ ملت ایران از پیش از انقلاب تاکنون داشته است.

سردار حسنی گفت: ایثارگری به تعبیر امام علی (ع) بزرگ‌ترین کرامت است و اگر می‌خواهیم کرامت جامعه و یک انسان را مشاهده کنیم، باید ایثار را در نظر بگیریم و ملت ما در میدان مبارزه با دشمن یکّه تاز ایثارگری بوده است.

وی تصریح کرد: آزادگان با تحمل سختی‌ها و دور از امکانات، زینب‌گونه پیام‌رسان ارزش‌های اسلامی بودند و از حیثیت و نظام مردانه دفاع کردند و در مقابل زورگویی‌ها ایستادند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان گفت: چه بسا اسرایی که در طول دوران اسارت به شهادت رسیدند و برای همیشه در تاریخ جاودانه شدند. آزادگان به‌عنوان نماد ایثار و اسوه مقاومت با تبعیت از رهبر نسبت به ارزش‌های نظام وفادار بودند و زیر شکنجه‌های دشمن مقاومت کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار