میرزایی خبر داد؛

اعزام آزادگان اردوگاه موصل 2 به مناطق عملیاتی غرب کشور

مسئول امور اساتید و پیشکسوتان اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی از اعزام آزادگان اردوگاه موصل 2 به مناطق عملیاتی غرب کشور خبر داد.
کد خبر: ۳۰۴۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵ - 19August 2018

«علی میرزایی» در گفت و گو با خبرنگار دفاع پرس در استان مرکزی، اظهار داشت: چهل نفر از آزادگان اردوگاه موصل 2 بازدیدی از یادمان شهدای مطلع‌ الفجر، پادگان ابوذر، یادمان شهید شیرودی، قصر شیرین، سرپل‌ذهاب، یادمان شهدای پاوه، یادمان شهدای گمنام کرمانشاه، یادمان بازی‌دراز، یادمان مرصاد، اسلام‌ آباد، قله فتح شیاکوه داشتند.

وی افزود: عباس درمان، مصطفی کاظمی، محمد عزیزآبادی، بهرامی و یاوری از جمله راویانی بودند که در این اردو به بیان خاطرات از سال های هشت سال دفاع مقدس پرداختند.

مسئول امور اساتید و پیشکسوتان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی خاطر نشان کرد: در این اردو از مصطفی کاظمی جانباز دوران دفاع مقدس و نویسنده کتاب «صخره های خاموش» که در ارتباط با خاطرات وی از منطقه فتح شیاکوه است نیز تقدیر شد.

میرزایی با اشاره به افتخار آفرینی بانوی کرمانشاهی در جنگ تحمیلی گفت: «فرنگیس حیدرپور» بانوی دلاور و شیر زن کرمانشاهی است که در حمله نظامیان عراقی به روستای محل سکونتش با یک تبر از خود در برابر سربازان ارتش بعث عراق دفاع کرد.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۵۹ پس از حمله عراق به روستای اوازین، مردم به دره های اطراف فرار می کنند، فرنگیس که در آن زمان هیجده سال داشت شب هنگام همراه برادر و پدرش جهت تهیه غذا به روستا باز می‌گردند اما در طول راه پدر و برادر فرنگیس ضمن درگیری با عوامل عراقی کشته می شوند و فرنگیس در پی برخورد با دو سرباز عراقی بدون داشتن سلاح گرم، با تبر پدرش با سربازان درگیر شده، یکی را کشته و دیگری را با تمام تجهیزات جنگی اسیر می‌کند و به مقر فرماندهی ارتش ایران تحویل می دهد.

میرزایی با اشاره به تقدیر از فرنگیس حیدرپور گفت: در این برنامه با حضور آزادگان اردوگاه موصل 2 از این بانوی دلاور و شیر زن کرمانشاهی تقدیر شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار