امامزاده‌ای که در عین گمنامی پناه بسیاری از بزرگان دین شده است

امامزاده ابوالحسن (ع) از جمله امامزادگانی است که نسبت به زیارت و توجه به ایشان از سوی بزرگانی چون مرحوم آیت‌الله شیخ احمد مجتهدی تهرانی (ره) تاکید شده است.
کد خبر: ۳۰۵۲۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱ - 21August 2018

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، سعید کریمی تولیت آستان مقدس امامزاده ابوالحسن (ع) در گفت‌وگویی در معرفی این امامزاده جلیل القدر اظهار داشت: نسب امامزاده ابوالحسن با سه واسطه به امام صادق (ع) می‌رسد که بعد از حضرت علی اکبر (ع) تنها امامزاده‌ای هستند که کنیه ایشان «ابوالحسن» است.

کریمی پیشینه زیارت امامزاده ابوالحسن را مربوط به زمان قاجار دانست و ادامه داد: حاج ملاعلی کنی (ره) از دوره قاجار به زیارت این امامزاده واجب‌التعظیم می‌آمده و درباره زیارت حضرت گفته است: «من به این درجه از علوم الهی و ثروت مادی نرسیده‌ام مگر بواسطه زیارت و توسل به امامزاده ابوالحسن (ع)».

اگر عبدالعلی پای پیاده به زیارت امامزاده ابوالحسن بیاید کاری نکرده است

وی، آقامیرزاعبدالعلی تهرانی، آقای صدر اراکی، آخوند خراسانی و شیخ محمدتقی بافق و در دوران معاصر حاج آقا مجتهدی را از دیگر اعاظم ایران خواند که مقید به زیارت امامزاده ابوالحسن (ع) بوده‌اند و افزود: آقا میرزا عبدالعلی تهرانی پدر مرحوم حاج آقا مجتهدی درباره زیارت این امامزاده گفته اند که «اگر عبدالعلی پای پیاده به زیارت امامزاده ابوالحسن بیاید کاری نکرده است».

وی در اهمیت زیارت این امامزاده خاطرنشان کرد: مرحوم حاج شیخ احمد مجتهدی تهرانی در باب اهمیت زیارت امامزاده ابوالحسن (ع) گفته است که «اگر کسی به زیارت حضرت عبدالعظیم مشرف شود و امامزاده ابوالحسن (ع) را بشناسد و بزیارت ایشان نیاید، جفا کرده است.

کریمی در ادامه باتوجه به لزوم شناساندن این امامزاده به مردم و نیاز به تهیه زیرساخت‌های لازم گفت: در راستای تکریم زائران و تهیه اسباب راحتی آنها، از آنجا که محوطه حرم مطهر مشجّر و تفرجگاهی ساخته شده نسبت به بهسازی سرویس بهداشتی، ایجاد 2 صحن برای راحتی زائران محترم، تکمیل آسفالت راه بین حرم امامزاده ابوالحسن و امامزاده ابراهیم (علیهما السلام) در نزدیکی این آستان و همچنین استقرار ایستگاه اتوبوس جهت سهولت دسترسی به حرم مطهر اقدام شده است.

وی برنامه‌های فرهنگی صورت گرفته را عبارت از تاسیس پارک بازی برای کودکان و دعوت از شخصیت‌های کودک‌پسند مثل عمو فیتیله‌ای‌ها، خاله‌نرگس، عموپورنگ و غیره برشمرد و تاکید کرد: نگاه ما به مدیریت آستان مطهر همواره سیاحتی، تفریحی و خانوادگی در کنار زیارت و عبادت بوده است، بنا براین نسبت به اجرای برنامه‌های فرهنگی مانند دعوت از مداحان و خطبای مطرح تا برگزاری جشن برای کودکان اهتمام ورزیده‌ایم.

تولیت آستان امامزاده ابوالحسن (ع) درباره سایر اقدامات جهت معرفی امامزاده به مردم افزود: برنامه‌های تلویزیونی متعددی مانند عطر عاشقی، کوی محبت و سی‌شب برنامه مختص ماه رمضان در این آستان اجرا و از سیمای جمهوری اسلامی پخش شده‌ است.

کریمی در راستای ایجاد پیوند قلبی بین مردم و امامزاده خاطرنشان کرد: به جهت تقویت و کمک‌رسانی به نیازمندان منطقه درباره امامزاده نسبت به قبول اعمال عقیقه اقدام کرده و به این روش نسبت به اطعام فقرای منطقه، پاکستانی‌های مقیم منطقه و زائران حضرت خدمت‌رسانی کرده‌ایم.

کریمی همچنین ادامه داد: با خیران و برخی گروه‌های جهادی و دکتر خیراندیش هماهنگی صورت گرفته و رایگان به طبابت و درمان نیازمندان اقدام کرده‌ایم که از طریق تابلونوشته‌ها و فضای مجازی به اطلاع عموم می‌رسانیم.

وی به نوآوری تولیت آستان در معرفی امامزاده اشاره کرد و ابراز داشت: در اقدامی بدیع و بی‌سابقه مسولان آستان مبارک با لباس خادمی در هیآت مذهبی و مراسم خاص شرکت کرده و به معرفی امامزاده ابوالحسن (ع) می‌پردازند که حضور در هیات آقایان حاج سعید حدادیان، حاج محمدرضا طاهری، حاج حسن خلج و یا مراسم ختم بزرگان مانند مراسم ختم پدر آقای حقانیان - از مسولان بیت رهبری - از جمله این موارد بوده است.

کریمی در پایان به فرمایش رهبر معظم انقلاب درباره تربیت حافظان قرآن اشاره کرد و گفت: شنبه‌های هر هفته به صورت ثابت در آستان مقدس اقدام به برگزاری کلاس قرآن کرده‌ایم تا بتوانیم در راستای تربیت قاریان و حافظان قرآن کریم گامی برداشته باشیم.

منبع:‌ سازمان اوقاف

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار