استادار سمنان:

دشمن با جنگ اقتصادی، معیشت مردم و وحدت جامعه را نشانه گرفته است

«سیدشهاب‌الدین چاوشی» گفت: میزان آزادی‌های مردم امروز قابل قیاس با گذشته نیست و از این آزادی نباید سوءاستفاده شود و فعالان عرصه قلم بدانند دشمن با جنگ اقتصادی، معیشت مردم و وحدت جامعه ما را نشانه گرفته است و اگر در یکی از مباحث موفق شود، به جنگ مستقیم نیازی ندارند.
کد خبر: ۳۰۵۲۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵ - 21August 2018

ملت ایران بهای استقلال خود را می‌پردازدبه گزارش دفاع پرس از سمنان، «سیدشهاب‌الدین چاوشی» استاندار سمنان در نشست با اصحاب رسانه که به‌منظور تشریح برنامه‌های هفته دولت در سالن غدیر استانداری سمنان برگزار شد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در آستانه ورود به ۴۰ سالگی خود، موفقیت‌های زیادی را کسب کرده و در سنوات گذشته برخی منعکس شده و بسیاری نیز برای مردم هنوز مغفول مانده است، نسل جدیدی که در کشور امروز حیات دارد، باید به شناخت واقعی نسبت تاریخ معاصر خود برسد.

وی افزود: امروز ضدانقلاب با سوءاستفاده از عدم آگاهی جوانان، سعی دارد تا گذشته را بزک کند و وضع موجود را نامناسب جلوه دهد، اما ملت بزرگ ایران همیشه در کسب استقلال سیاسی موفق بوده است.

چاوشی بیان کرد: از شاهکار‌های مردم ایران در عصر کنونی این بوده که پیروزی انقلاب را به نمایش گذاشته است و امروز مدعی هستیم که ایران تنها کشوری است که به هیچ جایی وابستگی ندارد و از این‌رو، جنگ‌های نابرابری را از ابتدای انقلاب بر ما تحمیل کردند.

وی تصریح کرد: دشمنان منابع ملی و انسانی ما را نشانه رفتند و جنگ تحمیلی، غارت و میلیارد‌ها دلار خسارت اساسی به منابع و زیرساخت‌های ایران وارد آوردند و همه این توطئه‌ها با همکاری آمریکا و دیگر اجانب صورت گرفته است.

استاندار سمنان افزود: علی‌رغم تحمیل این سختی‌ها، ملت ایران نشان داده است که بهای استقلال خود را می‌پردازد و با تحمل سختی‌ها در برهه‌های مختلف موفقیت‌های چشمگیری کسب کرده است.

چاوشی بیان کرد: موقعیتی که در بدو پیروزی جمهوری اسلامی به دست آمد، ایرانی را روئین‌تن و این قدرت دشمنان را سراسیمه کرد و آن‌ها از همان زمان حس کردند راه با جنگ دیگر برایشان مقرون به صرفه نیست و پس از آن با راه دیپلماتیک برای انزوای جمهوری اسلامی برنامه‌ریزی کردند.

وی گفت: تمام سعی دشمنان، تضعیف منزلت ملت ایران با تولید شایعات و بزرگ‌نمایی مباحث بود تا طوری وانمود کنند که فاصله مردم با مسؤولان عمیق است و قابل برگشت نیست؛ در حالی که جمهوری اسلامی در ۳۹ سال گذشته، یک روز انتخابات را به تعویق نینداخته است.

استاندار سمنان ادامه داد: میزان آزادی‌های مردم امروز قابل قیاس با گذشته نیست و از این آزادی نباید سوءاستفاده شود و فعالان عرصه قلم بدانند دشمن با جنگ اقتصادی، معیشت مردم و وحدت جامعه ما را نشانه گرفته است و اگر در یکی از مباحث موفق شود، به جنگ مستقیم نیازی ندارند.

چاوشی گفت: دشمنان اگر وحدت ما را بشکنند، نظام اقتصادی کشورمان را مختل خواهند کرد. جمهوری اسلامی ایران در ابعاد مختلف به‌ویژه در بحث دستاورد‌های نظامی توفیقات زیادی حاصل کرده و در شرایطی که دنیا هر روز سلاح پیشرفته می‌سازد، جمهوری اسلامی نباید فرصت‌هایی که متخصصان ایجاد می‌کنند، را کنار بگذارد.

وی تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی قدرت‌های بزرگ را زمین‌گیر کرده و در بسیاری از نقاط دنیا، انقلاب ما طرفداران زیادی دارد که این برای دشمنان پرمخاطره است.

چاوشی بیان کرد: هر کشوری مشکلات و نگرانی‌هایی دارد؛ اما نباید نظم اقتصادی مختل شود. امنیت بستر توسعه همه‌جانبه یک کشور است و باید اولویت‌ها را بسنجیم و در این چارچوب حرکت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ایراداتی که در نظام ما وجود دارد، در همه جای دنیا وجود دارد؛ اما بزرگ‌نمایی که در ایران می‌شود، در هیچ جای جهان وجود ندارد. درصدد پوشاندن عیوب موجود نیستیم و مشکلات را نباید بزرگ کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها