مادر شهید باقری در میزگرد تخصصی زن و دفاع مقدس:

کودکان را باید از 5 سالگی مسئولیت‌پذیر بار آورد/ مادران امروز درگیر بعد مالی و دنیوی زندگی شده‌اند + فیلم

مادر سردار شهید باقری با بیان اینکه کودکان را باید مسئولیت پذیر بار آورد، گفت: امروزه والدین فرزندان خود را راحت طلب و بی مسئولیت تربیت می کنند، باید به کودک از همان دوران بچگی مسئولیت داد و اعتماد کرد تا در آینده بتواند مسئولیت های مهم تری را عهده بگیرد.
کد خبر: ۳۰۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۴ - 07October 2014

کودکان را باید از 5 سالگی مسئولیت‌پذیر بار آورد/ مادران امروز درگیر بعد مالی و دنیوی زندگی شده‌اند + فیلم

به گزارش دفاع پرس، میزگرد "زن و دفاع مقدس" را به منظور بررسی سبک زندگی زنان در دوران هشت سال دفاع مقدس، با حضور جمعی از زنان ایثارگر و مادر شهید "حسن باقری" برگزار شد.

در این نشست صمیمی، کبری افشردی مادر شهید والامقام غلامحسین افشردی معروف به حسن باقری در این نشست به شیوه های تربیتی فرزند پرداخت و اظهار داشت: من شرمنده مادران شهدا هستم خصوصاً مادرانی که چندین شهید تقدیم این نظام و انقلاب کرده اند؛ انسان در درجه اول کرامت دارد و بالاتر از آن زن است.

این مادر شهید در ادامه به شیوه های تربیتی فرزندانش اشاره کرد و گفت: در خصوص تربیت فرزندانم در درجه اول کمک خداوند متعال است و در درجه دوم صبر و اسقامت در سرتاسر زندگی است؛ خداوند صبر خاصی را به من عطا کرد.

من و همسرم زندگی مشترک خود را از زیرصفر شروع کردیم و خداوند 4 فرزند (3پسر و 1 دختر به ما عنایت فرمودند، من و همسرم از نظر مالی و معنوی خیلی مراقبت می کردیم، خصوصاً همسرم به لقمه حلال خیلی دقت می کردند، همسرم مقید بود بچه ها را برای خواندن نماز اول وقت به مسجد ببرد.

وی با بیان اینکه مادران امروزی بیشتر به بُعد مالی فرزندپروری می اندیشند، گفت: مادران امروز متأسفانه بیشتر دغدغه مسائل مالی دارند و انگیزه های آنان مادی شده است، بسیاری از زنانی که بیرون از منزل کار می کنند هدفشان خرج کردن و از دیگران عقب نماندن هستند.

 

منبع:طنین یاس


http://tanineyas.ir/sites/default/files/field/image/1393/07/06/IMG_8487.JPG


مادر شهید حسن باقری ادامه داد: زندگی آجر، آهنگ و طلا نیست زندگی یعنی انسانیت که باید آن را ارزش دانست و برای به کمال رساندن آن تلاش کرد.

وی افزود: پسران ما زمانی که به سن 5 سالگی می رسیدند موظف به تهیه صبحانه بودند ما با این کار مسئولیت پذیری را در آنها تقویت می کردیم و زمانی که بزرگتر می شدند کار دیگری به آنها واگذار می کردیم(غلامحسین نیز این مسئولیت را در منزل داشت و آماده کردن صبحانه اعم از خرید نان و دیگر وسایل به عهده ایشان بود.

مادر سردار شهید باقری بیان داشت: متأسفانه امروزه والدین فرزندان خود را راحت طلب و بی مسئولیت تربیت می کنند، باید به کودک از همان دوران بچگی مسئولیت داد و اعتماد کرد تا در آینده بتواند مسئولیت های مهم تری را عهده بگیرد.

وی به بیان خاطراتی از شهید غلامحسین افشردی (حسن باقری)، پرداخت و گفت: زندگی شهدای سر تا سر خاطره است، غلامحسین از بچگی نابغه نبود و مثل بقیه بچه ها تا اخر دبیرستان درس خواند؛غلامحسین کم کم و یکباره اوج گرفت، به لطف خداوند به عنوان خبرنگار به جبهه رفت و به شهادت رسید.

مادر شهید حسن باقری نو دوستی را یکی از بهترین خصلت های این شهید دانست و گفت: ایشان به بحث محرم و نامحرم و نماز اول وقت خیلی مقید بودند؛غلامحسین عاشق صوت قرآن بود.

 

فیلم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار