حضور مسوولان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مراسم غبارروبی بقعه سیده ملک‌خاتون

جمعی از مسوولان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پیش از ظهر امروز در آیین غبارروبی از بقعه سیده ملک خاتون حضور یافتند.
کد خبر: ۳۰۵۸۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱ - 26August 2018

حضور مسوولان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در غبارروبی بقعه سیده ملک خاتونبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مراسم غبار روبی و عطر افشانی مزار پنج شهید گمنام دفاع مقدس و 2 شهید انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز در امامزاده سیده ملک خاتون برگزار شد.

در این مراسم امیر «محمد فهمیده قاسم‌زاده» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار «سید‌ مجید هاشمی‌ دانا» معاون روابط عمومی، تبلیغات و امور بین الملل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و «مریم مجتهدزاده» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با نثار گل و قرائت فاتحه بر مزار شهدای هشت سال دفاع مقدس یاد و خاطره آنان را گرامی داشتند و سپس با همراهی مداح اهل بیت (ع) و خادمان از مضجع شریف سیده ملک خاتون غبار‌روبی کردند.

محمد قیصر مسوول روابط عمومی هیئت فرزندان شهدا و مسوول بقعه سیده ملک خاتون طی در حاشیه این مراسم اظهار‌ داشت: مضجع شریف سیده ملک خاتون در جنوب تهران اولین بقعه متبرکه‌ای است که مسوولیت آن به فرزندان شهدا سپرده شده است.

وی تصریح کرد: سیده ملک خاتون از مروجین و مبلغین شیعه است که نسب ایشان با 2 نسل به امام موسی کاظم (ع) می رسد و از سادات مازندران هستند.

قیصری با اشاره به وجود مزار پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس و 2 شهید یوم الله 15 خرداد در محوطه این بقعه بیان کرد: قرار است این امامزاده پایگاه بزرگ فرهنگی- اجتماعی در جنوب تهران و پاتوقی برای خانواده شهدا شود؛ لذا از مسوولان مختلف دعوت می‌کنیم تا در ایام مختلف در این محل حضور یابند.

مریم مجتهدزاده نیز پس از برگزاری آیین غبارروبی از حرم مطهر سیده ملک خاتون گفت: سیده ملک خاتون از خاندان عصمت و طهارت (ع) هستند و به عنوان الگوی در طول تاریخ به عنوان نمادی از مقاومت معرفی می‌شوند که همه زنان می‌توانند ایشان را به عنوان یک مادر، مبارز، مروج فرهنگ ناب شیعی الگوی خویش قرار دهند.

امیر فهمیده نیز در این مراسم و در آستانه عید غدیرخم ضمن تبریک این عید خجسته، اظهار داشت: وجود مبارک این امامزادگان به عنوان الگویی برای تمامی مردم و یک ملجأ برای همه پیروان دین اسلام و تشییع محسوب می شود.

سردار سید مجید هاشمی دانا نیز بیان کرد: وجود ائمه اطهار (ع) و اولیاء آنان تضمینی برای اسلام ناب محمدی است و امامزادگان توانستند شیعه و اسلام ناب را گسترش دهند.

وی افزود: تکریم این امامزادگان در احیای فرهنگ اسلامی- ایرانی کاری ارزشمند است.

انتهای پیام/ 141

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی مومنی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
0
0
سلام
محمد قیصری صحیح است
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار