نتانیاهو: برخی کشورهای عربی به اسرائیل به عنوان همپیمان می‌نگرند

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که تهدیدهای ایران باعث شده است که برخی کشورهای عربی منطقه، اسرائیل را همپیمانی برای خود تلقی کنند نه دشمن.
کد خبر: ۳۰۶۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳ - 28August 2018

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که تهدید برآمده از ایران به «عادی‌سازی» روابط میان اسرائیل و (برخی) کشورهای عربی منجر شد و این امر «انگیزه‌ای» برای تحقق صلح با فلسطینیان می‌شود.

به گزارش روسیاالیوم، نتانیاهو در گفت‌وگو با رادیو سراسری لیتوانی «ال‌آر‌تی»، که روز گذشته منتشر شد، اظهار داشت: «برخی کشورهای عربی، امروز به اسرائیل به عنوان دشمن نمی‌نگرند بلکه آن را همپیمانی برای رویارویی با تجاوز ایران می‌دانند.»

وی افزود: «همین امر باعث عادی‌سازی می‌شود و می‌تواند به صلح منتهی شود. معتقدم که اگر ما به جهان عرب به صلحی فراگیر دست یابیم آن به دستیابی به صلح با فلسطینیان نیز کمک خواهد کرد.»

اسرائیل هیچ‌گونه روابط دیپلماتیک رسمی با کشورهای عربی به‌جز مصر و اردن ندارد. این رژیم توافق صلح با مصر را در سال 1979 و با اردن را در سال 1994 امضا کرد.

نتانیاهو پیشتر بارها خواستار ائتلافی بین‌المللی در خاورمیانه علیه ایران شده است؛ ائتلافی که شامل به اصطلاح «کشورهای میانه‌رو» در منطقه از جمله عربستان سعودی باشد.

از سوی دیگر، «محمد بن‌سلمان» ولیعهد عربستان سعودی در اوایل آوریل گذشته تأکید کرد که عربستان و اسرائیل با دشمنی مشترک یعنی ایران مواجه هستند. او همچنین اظهار داشت که اسرائیلی‌ها حق دارند در سرزمین اختصاصی خودشان زندگی کنند.

به رغم نبود روابط علنی میان عربستان سعودی و اسرائیل به دلیل قضیه فلسطین، اخیرا دو طرف‌ گام‌های ملموسی را برای همگرایی به بهانه آنچه مقابله با ایران می خوانند، برداشته‌اند.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها