آیت الله سعیدی:

استکبار به دنبال جدا کردن مردم از نظام است/ جریان ایثار و شهادت باید در جامعه زنده بماند

امام جمعه قم با اشاره به اینکه استکبار جهانی با ابزار رسانه همواره به دنبال ایجاد اغتشاش و جدا کردن مردم از نظام و رهبری است، گفت: جریان ایثار و شهادت همواره باید در جامعه زنده و پویا باقی بماند.
کد خبر: ۳۰۶۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۷ - 29August 2018

استکبار به دنبال جدا کردن مردم از نظام است/ جریان ایثار و شهادت باید در جامعه زنده بماندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، آیت الله «سید محمد سعیدی» امام جمعه قم طی سخنانی در نخستین یادواره شهدای پدافند هوایی ارتش در قم با اشاره به فرا رسیدن عید غدیر اظهار داشت: این عید بزرگ روزی است که در پرتو آن بشریت، امام خود و خلیفة الله بعد از وجود مقدس پیامبر (ص) را شناخت.

وی افزود: بر اساس اختیار و انتخابی که خداوند به انسان عنایت فرمود، عده‌ای آن بزرگوار را علاوه بر باور، در عرصه عمل هم پذیرفتند و عده‌ای بر اساس جهل و حسادت و کینه‌های انباشته شده از دوران جاهلیت، نپذیرفتند.

تولیت آستام مقدس حضرت معصومه (س) تصریح کرد: بحث امامت امیرالمومنین (ع) بحث اختیاری و انتخابی نیست بلکه امامت امری منحصرا در اختیار خداوند متعال است و دیگران باید این انتخاب خدایی و این نصب الهی را از دل و جان بپذیرند.

سعیدی با اشاره به آیه «یا‌ای‌ها الرسول بلغ ما انزل الیک من ربک»، ادامه داد: بر اساس این آیه، امامت و ولایت امام علی (ع) نه به انتخاب خود آن حضرت بلکه امری از سوی خداوند و تثبت شده و مسلم است.

وی ادامه داد: امیرالمومنین (ع) امام الانس و الجان است و لذا عید سعید غدیر و امامت را باید فراتر از شیعیان، به همه مخلوقات ذی شعور و مکلف در سرتا سر عالم تبریک گفت.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری یادواره شهدای پدافند هوایی ارتش در قم خاطر نشان کرد: به فرموده امام صادق (ع) قم حرم اهل بیت (ع) است و در جوار گلزار شهدا قرار داریم و امروز در آستانه عید غدیر یاد شهدای پایگاه پدافند را که به نام حضرت معصومه (س) مزین است، گرامی می‌داریم.

وی با اشاره به ظلم استکبار جهانی در حق مردم مظلوم یمن، بحرین و فلسطین و ... افزود: به برکت اهل بیت (ع)، مرجعیت، ولایت فقیه، ایثارگری‌ها و خون مطهر شهیدان و بخصوص حضور پرشور مردم و باقی ماندن آنان در صحنه است که در فضایی امن و آرام نفس می‌کشیم.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) ابراز کرد: رسول خدا (ص) به اذن الهی تکالیف شرعی همچون نماز و روزه و حج و ... را بر مردم واجب کرد و مردم هم اطاعت کردند، اما تنها ۷۰ روز پس از اعلام ولایت امام علی (ع) در حضور هزاران نفر در روز غدیر، همه چیز را زیر پا گذاشتند الا چند نفری که به خاطر کمی تعداد، نتوانستند غدیر را تثبت و اجرایی کنند.

وی ادامه داد: مردم نماز می‌خواندند، اما امام علی (ع) را قبول نداشتند و امام نیز وقتی دید گفتار و رفتارش تاثیری ندارد، سکوت اختیار کرد و سکوت ایشان نه از روی رضایت بلکه به خاطر پشت کردن و عدم حضور مردم بود.

امام جمعه قم افزود: امروز نیز رسانه‌ها تلاش می‌کنند با ایجاد اغتشاش و سردادن شعار‌های برنامه ریزی شده، مردم را از رهبری و نظام جدا کنند و ناامیدی و بدبینی در جامعه ایجاد کنند.

وی با اشاره به جریان تاریخی سامری و گوساله پرستی قوم بنی اسراییل در غیاب حضرت موسی (ع) و تلاش هارون برای جلوگیری از ایجاد تفرقه، گفت: یکی از اهداف جریان ولایت و امامت حفظ انسجام داخلی است، با اینکه برخی نابسامانی‌ها در جامعه وجود دارد، اما راه حل‌های معقول هم وجود دارد.

سعیدی با بیان اینکه ایجاد تفرقه کار دشمن است، افزود: بعضی‌ها به گمان خود کلام حقی را بر زبان می‌رانند، اما در واقع تفرقه ایجاد می‌کنند و دشمن از آن بهره برداری می‌کند، در حالی که باید مراقب فرصت طلب‌ها و سامری‌های پیش رو باشیم.

وی ادامه داد: هنگامی که امام عظیم الشان رحلت فرمودند، خبرگان با انتخاب شایسته خود تکلیف مردم را روشن کرد و مردم نیز با جان و دل پذیرفتند و پرشورتر از گذشته وارد صحنه شدند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) یادآور شد: شهید «فراشاهی» فرمانده شهیدی بود که علیرغم فراگیری همه فنون رزمی، برای ایجاد مسالمت دشمن را به گفتگو فرا خواند و ناجوانمردانه به شهادت رسید و شهیدی است که امام بر پیکر وی نماز خواند و به دستور ایشان در گلزار شهدای شیخان قم به خاک سپرده شد.

وی با اشاره به آرزوی شهید مدافع حرم، لطفی نیاسر برای شهادت در راه مبارزه با اسراییل، تاکید کرد: برگزاری محفل شهدا تکریم شهیدانی است که با قاطعیت برای اهداف مقدسی همچون حفظ دین، انسجام در پرتو ولایت، مبارزه با ظلم و ... جان پاکشان را تقدیم کرده اند.

سعیدی گفت: برای دنیا عجیب است که با وجود گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب، جوانانی هستند که دوران انقلاب و دفاع مقدس را ندیده‌اند، اما حاضرند در جنگ با دشمنان اسلام وارد عرصه پیکار شوند.

وی ادامه داد: جریان ایثارگری و فداکاری شهدا و ایثارگران، این بندگان خاص خدا، با برگزاری محافلی همچون یادواره‌های شهدا باید در جامعه زنده و پویا بماند و حفظ شود. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها