عابدینی:

سفر هیئت آمریکایی به دمشق ترجمان پیروزی‌ سیاسی محور مقاومت است

یک کارشناس مسائل رسانه و خاورمیانه گفت: سفر هیئت آمریکایی به دمشق هر طور که رسانه‌های آمریکایی از آن تعبیر کنند در حقیقت نماد شکست سیاست‌های غربی عربی عبری برای محو مقاومت و تجزیه سوریه است.
کد خبر: ۳۰۶۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۰ - 01September 2018

سفر هیئت آمریکایی به دمشق ترجمان پیروزی‌ سیاسی محور مقاومت استبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حسن عابدینی، کارشناس مسائل رسانه و خاورمیانه در گفت‌وگویی در خصوص سفر هیئت آمریکایی به دمشق و دیدار با مسئول اطلاعات سوریه گفت: مقاومت طی هفت سال گذشته به گونه‌ای پیش رفته که آمریکا مجبور به عقب نشینی از مواضع خود در دوران ترامپ و اوباما شده است.

وی با بیان اینکه دولت کنونی و پیشین آمریکا وعده کرده بودند که در دوره‌ای کمتر از دو الی سه ماه زمینه سرنگونی دولت سوریه را فراهم کنند، گفت: آن‌ها به دنبال این بودند که با تشکیل ائتلاف‌های مبارزه با تروریسم در تونس، دوهه و پاریس به محور مقاومت لطمات جدی بزنند.

عابدینی تغییر مواضع آمریکا را نشان دهنده پیروزی شگرف محور مقاومت در میدان جنگ دانست و گفت: اینکه آمریکایی‌ها سیاست خود را مبنی بر آن چیزی که در میدان جنگ رخ می‌دهد تغییر دهند و بعد از این مدت به این نتیجه رسیدند که با سوریه از در گفتگو دربیایند نشان دهنده پیروزی غیرقابل چشم پوشی محور مقاومت در منطقه بوده است.

این کارشناس مسائل رسانه و خاورمیانه با اشاره به اینکه در حقیقت شکست مثلث عِبری، عربی،غربی به رهبری سعودی رژیم نژاد پرست عِبری به رهبری اسرائیل و غرب به رهبری آمریکا نتیجه‌ای جز برتری محور مقاومت در حوزه سیاست نداشت، گفت: بر این اساس سفر هیئت آمریکایی به دمشق هر طور که رسانه‌های آمریکایی از آن تعبیر کنند در حقیقت نماد شکست سیاست‌های غربی عربی عبری برای محومقاومت و تجزیه سوریه است.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها برای هر موضوع یک فکت شیت به افکار عمومی ارائه می‌دهند که بیانگر نگاه آن‌ها به موضوع است، یادآور شد: همان طور که سیدحسن نصرالله در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ میلادی اعلام کرد دوران شکست مقاومت پایان یافته و پیروزی‌های این محور در منطقه آغاز شده است.

عابدینی یادآور شد: مقاومت آرام آرام پیروزی‌های خود را از حوزه میدان تبدیل به پیروزی در عرصه سیاست می‌کند و این رفت و آمد‌ها ترجمان پیروزی‌های مقاومت در حوزه سیاسی است مثل پیروزی حزب الله در انتخابات لبنان، پیروزی‌های سیاسی محور الحشدشعبی در عراق و پیروزی‌های انصارالله در یمن و موضوعاتی از این دست که آمریکا و غرب را وادار به رفت وآمد و برقراری دیالوگ‌های سیاسی با محور مقاومت کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار