آیت‌الله مصباح یزدی:

کشور پیشرفت‌های چشم‌گیری داشته است

استاد برجسته حوزه علمیه گفت: پیشرفت‌های چشم‌گیری داشته‌ایم و نسل جوانی تربیت کرده‌ایم که نمونه‌ هستند.
کد خبر: ۳۰۷۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳ - 05September 2018

هدف اصلی انقلاب ما اسلام استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، آیت‌الله «محمدتقی مصباح یزدی» از اساتید برجسته حوزه علمیه امروز در هجدهمین اجلاس سراسری بسیج اساتید اظهار داشت: بسیج در ابتدا برای شرکت در دفاع از کشور تاسیس شد، اما با گذر زمان مسؤولیت‌ها و کارکرد‌های آن گسترش یافت و ما امروز بسیج‌های دانش‌آموزی، دانشجویی و دیگر اقشار بسیج را داریم.

وی ادامه داد: هر حرکت اجتماعی در طول فعالیت خود دچار فراز و نشیب‌هایی می‌شود؛ پس باید برای آسیب‌شناسی، آن‌ها را بررسی کنیم.

آیت‌الله مصباح یزدی گفت: هدف اصلی انقلاب ما اسلام است و اگر اسلام را حذف کنیم ارزش اصلی خود به عنوان جهاد را از دست می‌دهد.

وی افزود: جمهوری اسلامی با دیگر جمهوری‌ها این فرق را دارد که عامل اصلی انقلاب ما اسلام است و تاکید امام خمینی (ره) هم بر همین اساس بود و می‌فرمودند «جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیشتر و یا یک کلمه کمتر».

این استاد حوزه گفت: معمولا بالاترین هدف از هر حرکت اجتماعی را برپایی عدالت در جامع می‌نامند، اما امام خمینی فرمودند هدف «کلمه الله است» پس کلمه الله از عدالت هم بالاتر است. پس انسان باید بداند مسیری که انتخاب می‌کند، او را به کجا می‌برد و البته اگر بخواهد که این مسیر را طی کند، این دو عنصر دانستن و خواستن باید در کنار هم باشد و اگر بخواهیم جامعه اسلامی پیشرفت کند، باید در مرحله نخست، معرفت جامعه و دانستنی‌های آن‌ها را بالا ببریم و دوم اینکه اراده قوی هم شکل بگیرد.

آیت الله مصباح یزدی ادامه داد: کسانی باید مسؤولیت را در جامعه برعهده بگیرند که شناخت صحیحی را به جامعه بدهند و از سوی دیگر اراده قوی را در جامعه ایجاد کنند. این قشر می‌توانند بیشترین نقش را در پیشرفت و تعالی جامعه داشته باشند.

وی گفت: اساتید غیر از اینکه باید عوامل مثبت را در جامعه گسترش دهند، باید عوامل منفی را دور کنند؛ برای اینکه ما این دو کار را خوب انجام دهیم، لازم است که هم عوامل اثباتی و هم آفت‌ها را به درستی بشناسیم.

این استاد حوزه علمیه گفت: حقیقت این است که در طول این دهه پیشرفت‌های چشم‌گیری داشته‌ایم و نسل جوانی تربیت کرده‌ایم که نمونه هستند؛ اما در کنار این‌ها عوامل منفی هم وجود دارد.

آیت الله مصباح یزدی افزود: در تاریخ کمترین دوره‌ای بوده که این همه دشمن و دشمنی با ابزار مختلف علیه مسلمین وجود داشته باشد؛ حجم دشمنی‌ها علیه ایران به حدی است که به زحمت بین بیش از 100 کشور جهان، دو سه کشور را پیدا می‌کنیم که واقعا با ما دوست باشند؛ مابقی کشور‌ها یا بی تفاوت هستند و یا کشور‌هایی هستند که می‌خواهند سایه ما را هم با تیر بزنند.

وی ادامه داد: در این شرایط، دشمنی‌های متعددی در حوزه‌های مختلف مانند اقتصاد، سیاست، نظامی و... وجود دارد، به نحوی که آن‌ها حتی دارو برای بیماران به ما نمی‌دهند؛ چرا که یک ملت می‌خواهد برای سعادت ابدی خود و تربیت خداپسند تلاش کند.

این استاد حوزه در پایان تصریح کرد: در این شرایط که عوامل دشمنی متراکم شده است، وظیفه اساتید چندبرابر می‌شود و به هر اندازه‌ای که وظیفه برای خود قائل هستیم، باید تلاش بیشتری انجام دهیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها