رئیس سازمان صدا و سیما:

گران کردن ارز در کشور کاری داعشی است/ ضرورت فاصله نگرفتن هیأت‌های عزاداری از مسائل روز

«عبدالعلی علی‌عسگری» گفت: امروز نقشه مثلث شوم ایجاد جنگ اقتصادی علیه ما بود، اما بدانید کاری که در زمینه گران کردن ارز امروزه در کشور ما ایجاد می‌شود، کاری داعشی است، ولی همان‌گونه که داعش را در عراق و سوریه سرنگون کردیم، مردم ما تلاش می‌کنند که داعش گرانی را سرکوب کنند.
کد خبر: ۳۰۷۵۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱ - 05September 2018

هیئت های عزاداری نباید از مسائل روز فاصله بگیرندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم‌آباد، «عبدالعلی علی عسگری» رئیس سازمان صدا و سیما، امروز (چهارشنبه) در شانزدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی که درحسینیه «ثارالله» خرم‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: هر ساله در نزدیک ایام محرم، آرام‌آرام حس عزاداری سالار و سرور شهیدان در قلب مسلمانان و شعیان و انرژی جدیدی در جامعه ما شکل می‌گیرد و این همان انرژی است که سبب شد تا این قیام بزرگ شکل بگیرد، همان‌طور که انقلاب اسلامی نیز شکل گرفت.

وی گفت: نهضت امام حسین (ع) همواره همراه با مبارزه با ظلم و استکبار است و نهضت‌های یک صد ساله اخیر ما تأسی از نهضت امام حسین (ع) دارد.

علی‌عسگری با بیان این‌که عزای امام حسین (ع) راز هویت و حیات ملی ماست، افزود: نهضت امام حسین (ع) نهضتی دینی، الهی و متکی بر قرآن و آموزه‌های رسول گرامی اسلام، همه مسلمانان و همه انسان‌ها و نتیجه آن، پیروزی نهایی حق بر باطل است.

وی با اشاره به نقش نهضت امام حسین (ع) در شکل‌گیری نهضت‌های بیداری، گفت: بسیاری از نهضت‌های مختلف براساس نهضت امام حسین (ع) و عاشورا شکل گرفته و این نضهت ادامه خواهد داشت تا به نهضت مهدی موعود (عج) برسد و به دست او حق بر باطل در کل جهان غلبه کند.

رئیس سازمان صدا و سیما تصریح کرد: امسال شعاری که برای اجلاس انتخاب شده است بهترین شعار برای شما مداحان و پیرغلامان به عنوان سفیران انقلاب است که در راستای اهداف انقلاب عمل کنید و همه انقلابی باشید و با تأسی به انقلاب امام حسین (ع) عمل کنید.

علی‌عسگری با اشاره به این‌که باید از انقلاب و ضدانقلاب صحبت کنیم و بدانیم انقلابی کسیت و جریان انقلاب چیست و ضدانقلاب کسیت، خاطرنشان کرد: تمام مناسک و مراسم‌های سینه‌زنی که تشکیل می‌شود، برای این است که این نهضت فراموش نشود و با مداحی‌های زیبا، یاد امام حسین (ع) مجددا زنده و تاثیرگذار باشد تا ولایت‌پذیری به فراموشی سپرده نشود و امر به معروف و نهی از منکر که حسین (ع) برای آن شهید شده است، فراموش نشود.

وی گفت: مداحان با استفاده از هنر و صدای زیبا، نهضت حسینی را منتقل کنند و انتظار داریم تا هیأت‌های ما انقلابی باشند و سمت و سوی آن را درک کنند.

رئیس سازمان صدا و سیما عنوان کرد: هیأت‌ها و بیرق‌های عزاداری نباید از مسائل روز فاصله بگیرند و باید مداحان ما بصیرت داشته و پیرو مقام معظم رهبری باشند و در راستای اهداف نظام اسلامی حرکت کنند و از حریم ولایت و حضرت زینب (س) دفاع کنند.

علی‌عسگری با اشاره به اهمیت نقش ولایت در نظام اسلامی، افزود: باید بدانید امروز بحث ولایت با اهمیت است، امروز دشمن با تخریب ولایت، رابطه امت و امامت را هدف قرار داده، درحالی‌که قدرت اسلام در وحدت ملت و دولت‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: عامل وحدت ملت، ولایت فقیه است و این رابطه اسرارآمیز، راه دشمن را به کشور ما سد کرده است، باید به این توجه داشته باشیم و خانواده خود و مردم را نسبت به این امر بسیار مهم آگاه کنیم؛ چرا که دشمنان از طریق ماهواره و فضای مجازی تلاش می‌کنند تا رابطه امت و امام را تخریب کنند؛ بنابراین باید همه توجه کنید و از این میراث ارزشمند صیانت و حراست کنید.

رئیس سازمان صدا و سیما گفت: دشمن تلاش می‌کند که در هیأت‌ها تخریب ایجاد کند و ما باید تلاش کنیم تا همه بخش‌ها و لایه‌های اجتماعی در مسیر نظام اسلامی باشند و از هرگونه اختلاف دوری کنیم.

وی با اشاره به نهضت جهانی امام حسین (ع) یادآور شد: نهضت اباعبدالله‌ الحسین (ع) مختص شیعه نیست و بسیاری از اهل سنت برای امام حسین (ع) عزاداری می‌کنند؛ بنابراین وحدت‌گرایی در این زمینه مهم است.

علی‌عسگری با بیان این‌که دشمن درصدد است تا اختلاف ایجاد کند، افزود: باید دقت کنیم و بدانیم حق و باطل چست؛ چراکه امروز با مثلث شومی طرف هستیم؛ بنابراین باید بدانیم طرف یزید کیست و حسینیان چه کسانی هستند. امروز آمریکا یزید است و به دنبال این است که هیچ‌گاه مسلمانان روی خوش نبینند و داعش را به وجود آورد و کشور‌های عراق و سوریه را ویران کرد و در جا‌های دیگر نیز ویرانی ایجاد کرد.

این مسئول تصریح کرد: نقشه داشتند عراق و شام را به نفع آمریکا فتح کنند که این یک جنگ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی علیه ما بود.

وی افزود: امروز نقشه مثلث شوم ایجاد جنگ اقتصادی علیه ما بود، اما بدانید کاری که در زمینه گران کردن ارز امروزه در کشور ما ایجاد می‌شود، کاری داعشی است، ولی همان‌گونه که داعش را در عراق و سوریه سرنگون کردیم، مردم ما تلاش می‌کنند که داعش گرانی را سرکوب کنند و اقتصاد را به حالت اولیه برگردانند.

رئیس سازمان صدا و سیما‌ عنوان کرد: پیرغلامان تاثیرات شگرفی بر جوانان دارند، که باید تلاش شود در قبال این جنگ اقتصادی و عملیات روانی هر کدام از شما منازل و مراسم‌های خود را کانون امیدبخشی برای استحکام انقلاب اسلامی باشد.

علی‌عسگری در پایان با اشاره به نقش مؤثر صدا و سیما در تبلیغ فرهنگ عاشورایی، یادآور شد: سازمان صدا و سیما تلاش می‌کند امسال بهتر از سال گذشته تمام برنامه‌هایی که اجرا می‌شود را منکعس کند و اثرات چهره‌های بزرگ در جامعه ما مؤثر باشد و جامعه را به سمت پیشرفت ببرد.

انتهای پیام/

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علیرضایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
0
0
خبرموردپسنداست .عالی
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار