سید احمد خاتمی:

نظام اسلامی امانت شهیدان است/ مسؤولان باید رضایت مردم را جلب کنند

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: در تمام دنیا مردم سرمایه هر حکومتی هستند؛ مسؤولان نظام هم باید بدانند که اگر مردم نباشند، نظام و حکومتی هم نیست؛ پس باید رضایت مردم را جلب کنند.
کد خبر: ۳۰۷۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹ - 07September 2018

امروزه تخریب ها علیه رهبری، ولایت و انقلاب اسلامی مدرن شده است/// شرمنده من هر کاری کردم هایپر لینک کار نکرد و سایت رو باز نمیکنه بی زحمت شما درستش کنید اگر شد.به گزارش دفاع پرس از همدان، حجت‌الاسلام «سید احمد خاتمی» عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری شب گذشته در بیست و هفتمین یادواره شهدای بسیج مسجد اعظم همدان اظهار داشت: مجلس شهدا مجلسی هدف‌مند است و هر شخصی که وارد این مجلس می‌شود آمده است تا با شهدا پیمان ببندد و بگوید که راه شهیدان بی رهرو نیست.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه آرمان شهدا بندگی خداست، افزود: در سوره یاسین، به پیمان با شهدا اشاره شده است؛ پس باید آرمان شهدا را دنبال کنیم و باید فرهنگ بندگی در جامعه زنده شود که این فرهنگ همان رهایی از یوغ مستکبران است.

وی عنوان کرد: بندگی در چندین حوزه می تواند ظاهر شود که یکی از آن‌ها حوزه فردی است و روزه، نماز و سیر و سلوک شخصی از این دسته هستند. دومین مورد این مساله در حوزه خانواده اتفاق می افتد.

خاتمی عرصه اجتماعی را سومین مورد بیان کرد و گفت: هرکس تحولی در محله و جامعه خود ایجاد کند، جوانی را به سمت مسجد بکشاند و تشویق کند و راه را به او نشان دهد از این دسته است و این عرصه اجتماعی است.

وی آخرین عرصه را سیاسی برشمرد و افزود: این عرصه چهارم تشکیل حکومت دینی است. قبل از انقلاب قهرمان کسی بود که یک سینمای فاسد را در تهران خرید و به جای آن مسجد ساخت، اما امروز به لطف خدا در هر جایگاه سوخت حتی در بین شهرها ما نمازخانه یا مسجد داریم. قبل از انقلاب یک مرکز اسلامی در هامبورگ آلمان داشتیم و امروز شاهد هستیم که 250 حوزه علمیه در چهار قاره جهان داریم که مشغول معرفی ائمه اطهار (ع) هستند.

خاتمی بیان کرد: حرف امشب این مجلس این است که ما و مردم در حفظ انقلاب سهم داریم و مردم در مراسم‌های مختلف در سهم خود سنگ تمام گذاشته اند؛ در 22 بهمن، در راهپیمایی‌ها و انتخابات.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حکومت دینی بستر عبادت و بندگی در حوزه‌های مختلف است، خاطرنشان کرد: ماموریت حکومت دینی این است که بستر بندگی را فراهم کند.

خاتمی با اشاره به گذشت 40 سال از انقلاب و رسیدن سن پختگیِ آن گفت: امسال 22 بهمن ماه جشن با شکوه 40 سالگی انقلاب اسلامی را می‌گیریم که این انقلاب یک موهبت الهی است که به ما داده شد و همانطور که امام خمینی (ره) فرمود، حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات است، ما این کار را می کنیم. 40 سال انقلاب زیر سایه ولایت بود و سال‌های دیگر هم هست تا به دست صاحب عصر (عج) برسد.

وی تصریح کرد: نظام اسلامی امانت شهیدان است و در آیه پانزدهم سوره احزاب آمده است که باید از نظام اسلامی ذفاع کرد.

امام جمعه موقت تهران افزود: همواره در تمام دنیا مردم سرمایه هر حکومتی هستند؛ مسؤولان نظام هم باید بدانند که اگر مردم نباشند، نظام و حکومتی هم نیست؛ پس باید رضایت مردم را جلب کنند.

وی خاطرنشان کرد: مردم چشم به مسؤولان دارند و عملکرد آنان را می‌بینند. خوب یا بد عمل کردن مسؤولان به سبد نظام ریخته و به پای نظام نوشته می‌شود.

خاتمی خطاب به جوانان گفت: پرچم‌های زیادی از احزاب در این 40 سال بالا رفته، ولی تجربه نشان داده است که فقط حرکت در زیر پرچم ولایت، پیش‌برنده امور است. بسیاری از احزاب می خواهند جوانان را پله های ترقی خود کنند و دل به شما نبسته و به فکر شما نیستند؛ پس شما را به اجتماع در زیر پرچم ولایت دعوت می‌کنم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حجت شرعی ما ولی فقیه است، افزود: رهنمودهای ولایت این است که پشت نهادها را خالی نکنیم و با دولت و مجلس متحد باشیم، در حالی که باید فرهنگ انتقاد هم داشته و ولایت‌مدار باشیم.

وی با توجه به فعالیت گسترده و سنگین شبکه های مجازی و ماهواره ها در تخریب ولایت و نظام اسلامی و انقلاب عنوان کرد: امروزه تخریب‌ها علیه رهبری، ولایت و انقلاب اسلامی مدرن شده است، و ما می‌دانیم هر جا که مطیع ولایت بوده‌ایم، بُرده‌ایم و اگر نبودیم، بازنده شدیم که این هم در مورد مردم است و هم در مورد مسؤولان.

خاتمی با بیان اینکه به لطف خدا امن‌ترین کشور منطقه هستیم، گفت: با وجود برقراری امنیت در ایران، مشکلات هم وجود دارد که مشکلات اقتصادی از این دسته است؛ اما توصیه قرآن درباره این مسائل و مشکلات صبر کردن است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حفظ نظام اسلامی هزینه هایی دارد، یادآور شد: شهادت بسیجیان و رزمندگان در 8 سال دفاع مقدس هزینه حفظ و ماندن انقلاب در آن دوران بود؛ لذا امروز باید مردم وحدت و انسجام داشته باشند؛ زیرا دشمن از کمترین تفرقه و دو دستگی بیشترین بهره را می‌برد. باید در مقابل دشمنان مقاومت کنیم؛ چرا که خوش‌ترین خبر برای دشمنان ما، وجود تفرقه در کشورمان است.

خاتمی در پایان گفت: برای جلوگیری از تفرقه داخلی باید به دستور قرآن عمل کنیم، به ریسمان الهی چنگ بزنیم و وحدت خود را با رهبری حفظ کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار