وزیر اردنی:

بازگشت آوارگان سوری به وطنشان اجباری نیست

وزیر برنامه‌ریزی و همکاری بین‌المللی اردن می‌گوید که کشورش همچنان به سیاست میزبانی از آوارگان سوری تا بازگشت داوطلبانه آن‌ها به کشورشان، پایبند است.
کد خبر: ۳۰۷۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۰ - 07September 2018

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «کارول اوکانیل» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور پناهندگان و مهاجرت با «ماری قعوار» وزیر برنامه‌ریزی و همکاری بین‌المللی اردن در امان دیدار و درباره مشکلات اقتصادی ناشی از میزبانی اردن از آوارگان فلسطینی، بحث و تبادل‌نظر کرد.

قعوار تأکید کرد که مشکلات ناشی از وجود آوارگان سوری در اردن می‌طلبد که کمک‌های بیشتری از دولت برای ایفای نقش انسانی آن به خصوص ارائه خدمات لازم به این آوارگان، به عمل آید همچنانکه هماهنگی تلاش‌های بین‌المللی در این زمینه ضروری است.

قعوار افزود که میزبانی اردن از بیش از ۱.۳ میلیون آواره سوری تأثیرات زیادی در تمامی بخش‌ها و خدمات دولتی داشته است.

طبق گزارش خبرگزاری اردن (پترا)، این وزیر اردنی البته تأکید کرد که کشورش همچنان به سیاست میزبانی از آوارگان سوری پایبند است و هرگز آن‌ها را مجبور به بازگشت به وطنشان نخواهد کرد مگر اینکه این آوارگان به صورت داوطلبانه به کشورشان بازگردند.

معاون وزیر خارجه آمریکا در امور پناهندگان و مهاجرت نیز از ایفای نقش اردن در ارائه خدمات انسانی و امدادرسانی به آوارگان قدردانی کرد و گفت که آمریکا چالش‌های پیشروی اردن را درک می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار