قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی:

باید دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب را در محرم و صفر بازگو کنیم

حجت‌الاسلام «غلامحسین نوفرستی» گفت: باید دستاورد‌هایی که در طول ۴۰ سال انقلاب با همه سختی‌ها و تلخی‌هایی که در موقعیت‌های مختلف وجود داشته است، به دست آورده‌ایم را مطرح کنیم و به جامعه تحلیلی بدهیم.
کد خبر: ۳۰۸۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶ - 09September 2018

باید دستاوردهای 40 ساله انقلاب را در محرم و صفر بازگو کنیمبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام «غلامحسین نوفرستی» قائم‌مقام نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی، امروز (یک‌شنبه) در گردهمایی علما، روحانیون و مبلغین استان، اظهار داشت: «محرم» و «صفر» فرصتی برای جامعه روحانیت است که باید استفاده بهینه از آن داشته باشند.

وی با بیان این‌که هفته امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر با آغاز ماه محرم شروع می‌شود و باید به آن اهتمام بورزیم، گفت: در ذهن جوانان سؤالات مختلفی است و روحانیت با مطالعاتی که در کتاب‌های مختلف دارند، باید در سخنرانی‌ها خود به این سؤالات پاسخ دهند.

حجت‌الاسلام نوفرستی با اشاره به این‌که «شهادت» فلسفه دارد، گفت: در اسلام، شهادت به‌عنوان هدف معنایی ندارد و هدف امام حسین (ع) زمینه‌سازی برای حکومت اسلامی بود.

وی اضافه کرد: امام حسین (ع) می‌خواست جامعه به جایگاه خودش برگردد و حرکتی انجام داد که هیچ‌کس در زمان‌های قبل آن نکرده بود.

قائم‌مقام نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی با بیان این‌که امام حسین (ع) نشان داد علی‌رغم شهادت خودشان و اسارت اهل‌بیت‌شان، واجب است که به میدان بیایند و این حرکت عظیم را رقم بزنند، بیان داشت: در این موقعیت حساس تاریخ اسلام، یکی از وظایف ما پاسخ به شبهات و بر اساس آن مطالعه داشتن است، تا منبر‌های ما پاسخی به بسیاری از شبهات باشد.

وی عنوان کرد: هدف امام حسین (ع) با امام خمینی (ره) یکی بود، ۴۰ سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد و رهبر انقلاب می‌فرمایند باید بیان خدمات نظام، با استدلال همراه باشد و در یک مقطع خاص مثل دهه فجر منتهی نشود، که لازم است همه افراد به این موضوع مهم بپردازیم.

حجت‌الاسلام نوفرستی تأکید کرد: باید دستاورد‌هایی که در طول ۴۰ سال انقلاب با همه سختی‌ها و تلخی‌هایی که در موقعیت‌های مختلف وجود داشته است، به‌دست آورده‌ایم را مطرح کنیم و به جامعه تحلیلی بدهیم.

وی با اشاره به این‌که ما ۲ جریان بیشتر نداریم، گفت: یک جریان از حضرت آدم شروع و تا حضرت خاتم ادامه دارد و امروز پرچم‌دار حق، ولایت است.

قائم‌مقام نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی متذکر شد: یک جریان هم جریان باطل است، ما در یک جنگ اقتصادی و رسانه‌ای و سیاسی هستیم، همان‌طور که زمانی در یک جنگ نظامی بودیم، امروز هم جنگ است و باید ببینیم چه تکلیفی داریم و طوری حرف نزنیم که دشمن انتظار دارد.

وی با بیان این‌که یک روز آرزو می‌کردیم برویم کربلا در حالی‌که امروز ۲۷ میلیون نفر در زیارت اربعین شرکت می‌کنند و این یکی از دستاورد‌های انقلاب است، خاطرنشان کرد: یکی از رسالت‌های ما در بحث شهید و شهادت است و رهبری نیز می‌فرمایند که زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و این یعنی همان‌قدر که خون شهدا اهمیت دارد، قطعاً زنده نگه‌داشتن یاد شهدا هم اهمیت دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار