تحلیلگر جهان عرب:

اردوغان باید بداند خطر تکفیری‌ها در ادلب کمتر از خطر کردها نیست

نضال السبع درباره حمایت آنکارا و رجب طیب اردوغان از گروه‌های تروریستی در ادلب و تبعات آن برای ترکیه هشدار داد.
کد خبر: ۳۰۸۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۰ - 10September 2018

اردوغان باید بداند خطر تکفیریها در ادلب کمتر از خطر کردها نیستبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، نضال السبع تحلیلگر سیاسی جهان عرب اظهار داشت: بیشتر گروه های مسلح در ادلب و در مرزها در فهرست گروه های تروریستی قرار دارند و بنابراین اقدام ترکیه و رجب طیب اردوغان در حمایت حساب نشده از آنها سبب می شود که ترکیه قبل از سوریه سرنوشت نامعلومی پیدا کند.

وی افزود:  آیا ترک ها فراموش کرده اند که این گروه ها در آغوش ایالات متحده آمریکا پرورش یافته اند و این گروه ها حمایت مالی و تسلیحاتی از آمریکا دریافت کرده و می کنند. نگرانی ترکیه درباره تمامیت اراضی را درک می کنم اما نمی توانم بفهم که انگیزه ترک ها در حمایت از گروه های مسلح سوری در ادلب چیست.

السبع گفت: بزرگترین خدمتی که رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه می تواند به طرح جدایی طلبانه کردها در مقطع کنونی کند حمایت از گروههای مسلح در ادلب و ممانعت دولت سوریه از بسط سیطره قانونی و مشروع خود بر ادلب و مرزهای سوریه با ترکیه است. کی رجب طیب اردوغان درک خواهد کرد که طرح تکفیری در ادلب خطرش کمتر از طرح جدایی طلبانه در قامشلی نیست.

این تحلیلگر جهان عرب بیان کرد: رویارویی با طرح های تکفیری و جدایی طلبانه مستلزم بسط سیطره دولت سوریه بر این مناطق است. اردوغان باید باید که خطر تکفیری در ادلب کمتر از خطر کردها برای ترکیه نیست.

منبع: مهر

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار