فرمانده سپاه سوادکوه شمالی:

موفقیت انقلاب اسلامی نشأت گرفته از عاشورای حسینی است

فرمانده سپاه سوادکوه شمالی عاشورا را الهام‌بخش نهضت‌های اسلامی و حرکت‌های انقلابی برشمرد و گفت: انقلاب اسلامی به رهبری و زعامت امام خمینی (ره) یکی از موفق‌ترین انقلاب‌های جهان است که این موفقیت نشأت گرفته از عاشورای حسینی است.
کد خبر: ۳۰۹۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶ - 16September 2018

موفقیت انقلاب اسلامی نشأت گرفته از عاشورای حسینی است«محمدرضا خمسیه» فرمانده سپاه سوادکوه شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در ساری، با اشاره به برگزاری رزمایش اقتدار عاشورایی «سپاهیان محمدرسول الله (ص) 2» در سوادکوه شمالی، اظهار داشت: این رزمایش همزمان با شهرهای استان، با شعار «وحدت، ایستادگی، پیشرفت» از 9 تا 29 شهریورماه در این شهرستان برگزار می‌‌شود.

وی رویکرد رزمایش را محرومیت‌زدایی، آمادگی برای برگزاری جشن 40 سالگی انقلاب اسلامی و به نمایش گذاشتن پشتوانه زوال‌ناپذیر نظام در منظر افکار عمومی جهان عنوان کرد و ضمن برشمردن اهداف رزمایش، گفت: جلوگیری از تحرکات دشمن، تقویت روح حمایت از مردم، مأیوس سازی دشمن و تغییر رویکرد آن، تقویت روحیه نیروهای عمل کننده در همزمانی آن با ایام محرم از جمله این اهداف است.

این مسئول عنوان کرد: روح نهضت ما و جهت‌گیری کلی و پشتوانه پیروزی نظام جمهوری اسلامی ایران، در توجه به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و مسائل مربوط به عاشورا نهفته است.
 
وی با اشاره به اینکه این رزمایش، در سالگرد پاسداشت رشادت های هشت سال دفاع مقدس با به کارگیری نیروهای مردمی در قالب گردان بیت‌المقدس و گروه‌های جهادی در سطح شهرستان برگزار می‌شود، افزود: همچنین، رزمایش گردان بیت المقدس در روز جمعه 23 شهریورماه به مدت 24 ساعت به اجرا در آمد.
 
خمسیه گفت: حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی متناسب با شرایط منطقه و کمک به پیشرفت آن، اساس پاسداری غیر محافظه کارانه پاسداران و بسیجیان از انقلاب اسلامی است.
 
فرمانده سپاه سوادکوه شمالی در بخش دیگر سخنان خود آرمان‌های جمهوری اسلامی را عدالت، استقلال، آزادی، کرامت انسانی، حفظ ارزش های انقلاب، ایستادگی در مقابل نفوذ دشمن، دفاع از مظلومین عالم و جهان اسلام و استکبارستیزی عنوان کرد و افزود: سپاه و بسیج به سهم خود مراقب و پاسدار این آرمان ها به منزله مرزهای فکری، اعتقادی و سیاسی است و دائماً در حال برجسته کردن این مرزها با مقتضیات زمان است.
 
وی به ویژگی‌های انقلاب اسلامی و شباهت آن با عاشورا و قیام امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: تکیه بر پایگاه مردمی، استفاده از اصول مشخص دینی، الگوی امر به معروف و نهی از منکر و مقابله با طاغوت از جمله این ویژگی هاست.
 
این مسئول شروع انقلاب اسلامی را از محرم و الهام گیری از آموزه‌های نهضت عاشورا دانست و بیان کرد: سخنرانی حضرت امام (ره) و فریاد عاشورایی‌اش در بعد از ظهر عاشورای سال 42 نقطه عطفی در تاریخ انقلاب به شمار می آید.
 
خمسیه به ماه محرم اشاره و عنوان کرد: محرم ماه نهضت بزرگ سید شهیدان و سرور اولیای خداست که با قیام خود در برابر طاغوت، تعلیم سازندگی و کوبندگی به بشر داد.
 
وی عاشورا را الهام بخش نهضت های اسلامی و حرکت های انقلابی برشمرد و تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری و زعامت امام خمینی (ره) یکی از موفق ترین انقلاب‌های جهان است که این موفقیت نشأت گرفته از عاشورای حسینی است.
 
فرمانده سپاه سوادکوه شمالی فلسفه قیام امام حسین (ع) را اجرای سیره جدشان، امر به معروف  و نهی از منکر، عدالت‌گستری و ایستادگی در مقابل ظلم عنوان کرد و متذکر شد: قیام امام خمینی (ره) به ما آموخت تا در برابر ظلم ایستادگی کنیم.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار