مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان لرستان خبر داد؛

بازخوانی عملیات «ثامن‌الائمه (ع)» به‌مناسبت هفته دفاع مقدس در لرستان

«حجت‌الله ناصرپور» با بیان این‌که لرستان خاکریز دوم دفاع مقدس است، گفت: در هفته دفاع مقدس، نیرو‌های مسلح استان لرستان به بازخوانی عملیات «ثامن‌الائمه (ع)» با هدف ترویج پیامد‌ها و دستاورد‌های این عملیات می‌پردازند.
کد خبر: ۳۰۹۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۷ - 17September 2018

نقش لرستان با هشت سال دفاع مقدس جلوه گرفته استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم‌آباد، «حجت‌الله ناصر‌پور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان، در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس استان، با بیان این‌که لرستان خاکریز دوم دفاع مقدس است، اظهار داشت: نقش لرستان و گفتمان انقلاب اسلامی، با هشت سال دفاع مقدس جلوه‌گر شده است.

وی با اشاره به شعار محوری هفته دفاع مقدس با عنوان «ما توانستیم»، گفت: ما می‌خواهیم به همه‌ عرصه‌ها نشان دهیم که با دست‌خالی و با تکیه‌ بر نیروی معنویت و امداد الهی و با تکیه‌ بر توان قدرت مردمی، پیروز میدان شده‌ایم.

ناصرپور با بیان این‌که ما با انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس یک تحول بزرگ را در جهان ایجاد کردیم، اظهار داشت: ما با قدرت مردم، رهبری و پیوند رهبری و مردم، توانستیم از بحران‌های عظیم آن دوران بگذریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان گفت: در هفته دفاع مقدس توجه ویژه‌ای به ۴۰ سال ایثار، مقاومت، موفقیت و درخشش نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم و باید هرچه در توان داریم را در بحث تبلیغ حقایقی که مربوط به آن دوران درخشنده برای نظام است، به‌کار بگیریم.

وی اظهارداشت: نشست‌های هم‌اندیشی، تحقیقی و پژوهشی با موضوع تأثیرات راهبردی انقلاب اسلامی و ولایت‌مداری جزو برنامه‌های فرهنگی و محیطی است که در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

ناصرپور با اشاره به عملیات «ثامن‌الائمه (ع)» تصریح کرد: در هفته دفاع مقدس، نیرو‌های مسلح استان لرستان به بازخوانی عملیات «ثامن الائمه (ع)» با هدف ترویج پیامد‌ها و دستاورد‌های این عملیات می‌پردازند.

وی با بیان این‌که ۳۱ شهریورماه روز نمایش اقتدار نیرو‌های مسلح است، اظهار داشت: نیرو‌های مسلح و لشکر همیشه پیروز ۸۴ لرستان با انجام رژه، توانمندی‌های صنعت دفاعی را نیز به معرض نمایش می‌گذارند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان با اشاره به روزشمار برنامه‌های هفته دفاع مقدس، تصریح کرد: یکم مهرماه روز «نخبگان و سرباز» است که از سربازان نمونه در این روز تقدیر می‌شود.

وی افزود: دوم مهرماه روز «دفاع ملی، جوانان و بصیرت‌افزایی» نام‌گذاری شده که محور‌های تبلیغی در این روز، اهمیت و آموزش عمومی، موضوع پدافند غیرعامل و توجه به نقش جوانان در بصیرت‌افزایی، حفظ غرور ملی و پویایی در حوزه فناوری و پیشبرد اهداف علمی، فرهنگی و اقتصادی کشور است.

ناصرپور با بیان این‌که سومین روز از هفته دفاع مقدس با عنوان انقلاب اسلامی، مردم‌سالاری دینی، بیداری اسلامی و استکبارستیزی نام‌گذاری شده است، گفت: محور‌های تبلیغی در این روز تبیین نقش محوری مردم تحت ولایت مطلقه فقیه در به ثمر رسیدن پیروزی انقلاب اسلامی و توجه به دستاورد‌های عظیم انقلاب با نگاه خودباوری در بخش‌های مختلف علم، فرهنگ و سیاست و تعمیق آن در بیداری اسلامی است.

وی با اشاره به روز چهارم مهرماه بیان کرد: این روز، روز «اقتصاد مقاومتی، تولید ملی، اصناف، حمایت و پشتیبانی مردمی» نام‌گذاری شده است و محور‌های مورد توجه در این روز اقتصاد مقاومتی و ترغیب در حمایت از کالای ایرانی به‌منظور شکوفایی اقتصاد کشور با الگوگیری از دوران دفاع مقدس در جهت مقابله با تهدید‌ها و تحریم‌های دشمن با تبیین نقش اصناف و پشتیبانی مردمی در دوران دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان به روز پنجم مهرماه با عنوان روز «شهیدان، ایثارگران و فخرآفرینان» اشاره کرد و اظهار داشت: در این روز، به تبیین حماسه عملیات «ثامن‌الائمه (ع)» و سالروز شکست حصر آبادان، روز هم‌عهدی با شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مقاومت پرداخته می‌شود.

وی با بیان این‌که در این روز قبور شهدای دفاع مقدس غبارروبی و عطرافشانی می‌شوند و به مقام شامخ شهیدان ادای احترام می‌شود، افزود: از ایثارگران، جانبازان و خانواده معزز آن‌ها، خانواده‌های معظم شهدا و به‌خصوص شهدای مدافع حرم اهل بیت (ع) در این روز تجلیل می‌شود.

ناصرپور با بیان ابن‌که ششمین روز از هفته دفاع مقدس با عنوان «ولایتمداری، زنان وخانواده و سلامت» نام‌گذاری شده است، افزود: در این روز به نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی و حضور آنان در دوران دفاع مقدس، نقش نماز جمعه در دفاع مقدس و تبیین نقش زنان در دفاع مقدس و حفظ و صیانت از خانواده و همچنین روز سلامت و ورزش پرداخته می‌شود.

وی به آخرین روز از هفته دفاع مقدس که با عنوان «فرماندهان، عزت‌مردان و پیشکسوتان» نام گذاری شده است اشاره و اظهار داشت: این روز، سالروز شهادت «فکوری»، «فلاحی»، «نامجو»، «کلاهدوز» و «جهان‌آرا» است که برنامه نکوداشت این شهدا و پاسداشت پیشکسوتان و فرماندهان شهید دفاع مقدس در لرستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار