هانی زاده در گفت‌وگو با دفاع پرس:

روابط ایران با سایر کشورها از خطوط قرمزی تبعیت می‌کند

کارشناس سیاست خارجی گفت: روابط ایران با سایر کشورها یک خط قرمز است که جمهوری اسلامی ایران تحت هیچ شرایط اقتصادی این اصول و آرمان ها را زیر پا زیر پا نخواهد گذاشت.
کد خبر: ۳۰۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۵ - 12October 2014

روابط ایران با سایر کشورها از خطوط قرمزی تبعیت می‌کند

حسن هانی زاده در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی دفاع پرس در ارتباط با نقش توسعهای اقتصادی مجمع ایران و اروپا که طی هفته جاری در لندن با حضور تجار و سرمایه گذاران ایرانی و اروپایی برگزار میشود گفت: این نشست به منظور ارزیابی سیاست های اقتصادی طرفین صورت میگیرد. نقش نشست و تبادل نظر در جهت ایجاد زمینه همکاری متقابل میان ایران و کشورهای اروپایی است اما طرح موضوعات دوجانبه و اقتصادی و سیاسی نباید به مسایل حاشیه ای دیگر آلوده شود و اجازه داده شود که نمایندگان دیگر کشورها بخواهند سطح مطالبات خود را افزایش دهند.

وی همچنین درباره فعالیت کشورمان در حوزه سیاست خارجی و ارتباط آن با مذاکرات اقتصادی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره کاملا شفاف و بدون حاشیه در حوزه سیاست خارجی عمل میکند و هیچ دولتی نمیتواند از ارزش های ایران عدول کند، بنابراین روابط ایران با سایر کشورها دارای خط قرمزی است که جمهوری اسلامی ایران تحت هیچ شرایط اقتصادی این اصول و آرمان ها را زیر پا زیر پا نخواهد گذاشت.

این کارشناس سیاست خارجی درباره احتمال بحث پیرامون مسایل 5+1در مجمع ایران و اروپا گفت: قطعا اروپایی ها در هر نشستی که  طرف دیگر آن ایران باشد مساله هسته ای و توان نظامی ایران و موضوع حقوق بشر را مطرح خواهند کرد ولی طرف ایرانی نباید به مذاکره کننده اجازه دهد بحث وارد غیر موضوعی جز سرمایه گذاری شود.

هانی زاده این گردهمایی را موجب رفع بخشی از تحریمها دانست و بیان کرد: پس از ارزیابی حسن نیت طرف غربی مرحله همکاری سیاسی آغار میشود و باب همکاری اقتصادی میان دو طرف باز میشود و ولی تا وقتی که طرف غربی بر مواضع گذشته پافشاری میکند و این امر از حافظه ایران پاک نشده نمی توان ارتباط صحیحی برقرار کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار