مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی خبر داد؛

مشارکت ۱۰۰ نوجوان اراکی در طرح رنگ‌آمیزی قبور مطهر شهدا

«مصطفی مشایخی» آشنایی نسل جوان جامعه را با مفهوم دفاع مقدس ضروری دانست و گفت: ۱۰۰ نفر از نوجوانان در اجرای طرح رنگ‌آمیزی قبور شهدا با عنوان پرواز طرح «رنگ پرواز» مشارکت کردند.
کد خبر: ۳۰۹۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۲ - 17September 2018

لزوم آشنایی جوانان با مفهوم دفاع مقدس/مشارکت 100 نوجوان استان مرکزی در اجرای طرح رنگ پرواز«مصطفی مشایخی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی، در حاشیه برگزاری طرح «رنگ پرواز» در گلزار شهدای اراک در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع پرس، اظهار داشت: در طرح «رنگ پرواز» با حضور ۱۰۰ نفر از نوجوانان و جوانان استان مرکزی، قبور مطهر شهدا رنگ‌آمیزی شد.

وی افزود: این طرح در واقع به‌دنبال ابلاغیه طرح «سلاله‌ها» اجرا شد که با توجه به تصمیات اتخاذ شده در جلسات مختلف، این عنوان برای آن انتخاب شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: یکی از وظایف مهم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، بازسازی قبور مطهر شهداست؛ چرا که برخی از آن‌ها بیش از ۳۰ سال از زمان خاکسپاری آن‌ها می‌گذرد و فرسوده شده بودند.

مشایخی با اشاره به رسالت مهم نسل جنگ در قبال نسل پس از جنگ، تصریح کرد: یکی از وظایف مهم ما در عصر امروز، آشنایی نسل‌های پس از جنگ با مفهوم دفاع مقدس و آرمان‌های شهداست.

وی ادامه داد: طرح «رنگ پرواز» با مشارکت ادارات مختلف نظیر بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، سازمان آرامستان، جمعیت هلال‌احمر استان ، شهرداری اراک، ستاد کنگره ملی نقش امام راحل و ۶ هزارو ۲۰۰ شهید استان مرکزی در دفاع مقدس و جمعی از جوانان در گلزار شهدای شهر اراک اجرا شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی خاطرنشان کرد: دانشکده فرهنگ و هنر استان مرکزی نیز تعدادی از هنرمندان نقاش و خطاط خود را به محل برگزاری طرح اعزام کرد تا قبور رنگ آمیزی شده، از لحاظ بصری شکل جذاب‌تری به خود گیرد.

مشایخی با اشاره به ارتباط‌گیری جوانان با شهدا، گفت: یکی از مزایای برگزاری این طرح، بسترسازی به منظور ارتباط هرچه بهتر میان جوانان و شهداست؛ چرا که هر یک از جوانان با حضور در بهشت زهرا و رنگ‌آمیزی قبور، با شهید مورد نظر ارتباط گرفته و برای همیشه در ذهن خود، آن را ماندگار می‌کنند.

وی تأکید کرد: تنوع بخشیدن به برنامه‌ها در واقع تنوع‌بخشی به مخاطب است؛ چرا که مخاطبان سلایق مختلفی دارند که خوشبختانه اجرای این طرح توانسته مخاطب هنرمند را به این حوزه دعوت کرده و از ظرفیت آن‌ها در راستای فرهنگ ایثار و شهادت بهره گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها