دبیر ستاد گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس خراسان جنوبی خبر داد؛

بهره‌برداری از ۶۰ پروژه اقتصاد مقاومتی و عمرانی به مناسبت هفته دفاع مقدس

محمدرضا فخر» گفت: در مجموع ۹۵۰ برنامه در استان خراسان جنوبی به‌مناسبت هفته دفاع مقدس انجام خواهد شد که از این تعداد، ۶۰ پروژه اقتصاد مقاومتی و عمرانی در استان توسط بسیج سازندگی افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۳۰۹۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵ - 25September 2018

اجرای 950 برنامه در طول هفته دفاع مقدس/60 پروژه اقتصاد مقاومتی و عمرانی در استان به بهره‌برداری می‌رسدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، «محمدرضا فخر» دبیر ستاد گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس استان خراسان جنوبی، با بیان این‌که در مجموع ۹۵۰ برنامه در استان به‌مناسبت هفته دفاع مقدس اجرا خواهد شد، اظهار داشت: از این تعداد ۶۰ پروژه اقتصاد مقاومتی و عمرانی در استان توسط بسیج سازندگی افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به این‌که امسال کنگره ملی ۲ هزار شهید استان خراسان جنوبی برگزار می‌شود، افزود: خراسان جنوبی بیش از ۲ هزار شهید را تقدیم نظام، انقلاب و دفاع از جمهوری اسلامی ایران کرده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی ادامه داد: در دفاع مقدس، ۶۵ تا ۷۰ درصد شهدا در رده سنی بین ۱۶ تا ۲۵ سال بودند و نقش جوانان در دوران دفاع مقدس بسیار برجسته است و امروز هم باید به این موضوع توجه کنیم.

وی با بیان این‌که در هفته دفاع مقدس برنامه‌هایی با هدف تبیین نقش محوری مردم تحت زعامت ولی فقیه را در استان برگزار خواهیم کرد، گفت: نقش جمهوری اسلامی در بیداری اسلامی و جبهه مقاومت نیز مدنظر قرار خواهد گرفت.

دبیر ستاد گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس استان خراسان جنوبی تصریح کرد: نقشی که در حال حاضر و در زمان انقلاب، «منافقین» با ارتباط با آمریکا و صهیونیست‌ها داشتند و مخصوصاً نقشی که در زمان جنگ به‌عنوان جاسوس ایفا کردند را باید بتوانیم معرفی کنیم.

وی ادامه داد: نکته بسیار مهم در فرمایشات رهبری، عنایت به تولید ملی است و نکته مهم‌تر این است که در دوران دفاع مقدس همه اقشار و خانواده‌ها با تولیدات خانگی خود، درگیر پشتیبانی از جنگ بودند.

فخر گفت: گلزارهای شهدای استان روز پنج‌شنبه ۵ مهرماه مصادف با سالروز عملیات «ثامن‌الائمه» و «شکست حصر آبادان»، عطرافشانی و غبارروبی خواهد شد.

وی با بیان این‌که ۱۲ زن از استان خراسان جنوبی در جبهه‌های نبرد حضور داوطلبانه پیدا کرده‌ بودند، تأکید کرد: باید بدانیم که هیچ رزمنده و ایثارگر و سربازی، بدون پشتیبانی خانواده نتوانست در دوران جنگ حضور پیدا کند و نقش زنان در دفاع مقدس بسیار برجسته است.

فخر گفت: برگزاری نمایشگاه بزرگ «مقاومت رمز پیروزی» ویژه کنگره شهدا در شهرستان «بشرویه»، همایش تجلیل از سربازان، برگزاری مسابقات فوتسال گرامی‌داشت ۲ هزار شهید استان، همایش فعالان فرهنگی و فضای مجازی شهرستان «خوسف»، اجرای تئاتر خیابانی در شهرستان «قاین»، نشست روشنگری دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب در بیرجند، یادواره شهدای شهرستان «بشرویه»، تجلیل از رزمندگان اهل سنت شهرستان «درمیان»، افتتاح پنج پروژه محرومیت‌زدایی در «سربیشه»، همایش رزمندگان دفاع مقدس در «فردوس» و «بشرویه»، برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز شهرستان «درمیان»، همایش اصناف و کارآفرینان و... از جمله ۹۵۰ برنامه‌ای است که در سراسر استان خراسان جنوبی به‌مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت نگاه جدید رسانه‌ها با مباحث مرتبط با دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: کشور ما در معرض تهاجم اقتصادی و فرهنگی است و با گستره مرز‌های نظام جمهوری اسلامی، فرهنگ سلحشوری و دفاع از کیان نظام، دین و آیین باید در بین جوانان ترویج شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار