از سوی مدیر‌کل بنیاد شهید مازندران صورت گرفت؛

تشریح برنامه‌های کمیته ایثارگران مازندران در هفته دفاع مقدس

مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران برنامه‌های كمیته ایثارگران را در هفته دفاع مقدس تشریح كرد.
کد خبر: ۳۰۹۸۵۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶ - 22September 2018
تشریح برنامه های کمیته ایثارگران مازندران در هفته دفاع مقدسبه گزارش دفاع پرس از ساری به نقل روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران، «هدایت مظلومی» مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با بیان اینکه هفته دفاع مقدس یادآور ازخودگذشتگی و جانفشانی شهیدان گرانقدر و ایثارگران است، اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس تداعی‌ کننده رشادت‌ها، مقاومت و اوج ایستادگی ملت سرافراز ایران اسلامی در مقابل جبهه کفر بود.
 
وی با اشاره به تبیین حماسه دفاع مقدس برای قشر جوان جامعه افزود: هفته دفاع مقدس، فداکاری و رشادت جوانانی است که با تأسی از سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، ایثار و ازخودگذشتگی را در رگ‌های مردم تزریق کردند.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران ادامه داد: هفته دفاع مقدس حماسه‌ای ماندگار در تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی به‌شمار می‌رود که در آن حماسه، فرزندان غیور این مرز و بوم با نثار جان و اهدای عضوی از بدن و مرارت‌های دوران اسارت از میهن اسلامی مردانه دفاع کرده و برای همیشه نظام و انقلاب ما را بیمه کردند.
 
وی عنوان کرد: هفته دفاع مقدس امسال که با ماه محرم مصادف شده، فرصتی برای تبیین حماسه حسینی، بازشناخت ظرفیت‌ها و ذخایر معنوی و فرهنگی شهدا و ایثارگران و بازگویی رشادت‌ها، جانفشانی و حماسه‌آفرینی دلیرمردانی است که عاشقانه دل به آرمان‌های امام عظیم‌الشأن، نظام و انقلاب دادند.
 
مظلومی با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس از خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان دیدار و از آنان دلجویی به عمل می‌آید، تأکید کرد: همزمان با هفته دفاع مقدس و گرامی‌داشت یاد و نام شهدا، مسئولان استانی و شهرستان با هماهنگی بنیاد، دیدار و تکریم از بازماندگان معزز شهدا، جانبازان و آزادگان را در اولویت قرار دهند.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران اعزام پیام‌آوران ایثار به مدارس برای روایت‌گری، برگزاری مراسم صبحگاه بسیجیان، سنگربندی و آذین‌بندی ادارات، نواختن زنگ ایثار در مدارس استان، تقدیر از دانش‌آموزان فعال حوزه ایثار و شهادت، برپایی نمایشگاه عکس و پوستر، همایش پیاده‌روی ایثارگران، خاطره‌نویسی، اجرای نمایش تئأتر خیابانی با موضوع ایثار و شهادت را از دیگر برنامه‌های کمیته ایثارگران در هفته دفاع مقدس عنوان کرد.
 
این مسئول با اشاره به عطرافشانی مزار شهدا، گفت: مراسم غبارروبی، عطرافشانی و گلباران مزار شهدای مازندران عصر روز پنج‌شنبه پنجم مهرماه به‌طور همزمان در گلزارهای شهدای استان با اجرای ویژه برنامه‌های مهمانی لاله‌ها برگزار می‌شود.
 
مسئول کمیته ایثارگران گرامی داشت هفته دفاع مقدس در مازندران از مردم انقلابی و ولایی استان به‌ویژه خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان دعوت کرد تا با حضور در گلزار شهدای استان، با شهدا، امام شهدا و مقام معظم رهبری تجدید پیمان کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: مسابقات علمی، فرهنگی و ورزشی جانبازان، تجلیل از کارکنان رزمنده ادارات، نامگذاری ادارات به نام شهدا، مسابقه مقاله‌نویسی، برگزاری یادواره شهدا، جمع‌آوری خاطرات و دست‌نوشته‌های ایثارگران، جشنواره عکس ماندگار دفاع مقدس، اجرای برنامه زنده تلویزیونی و رادیویی، همایش ایثارگران و لاله‌های عاشورایی، ارسال پیامک، درج فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری در سربرگ نامه‌های اداری و... از دیگر برنامه‌های کمیته ایثارگران مازندران در هفته دفاع مقدس است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها